رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل حضور می‌یابد/ مذاکره با اروپا جدی تری شده/ وزیر آموزش و پرورش تا نیمه اول شهریور معرفی می‌شود


رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل حضور می‌یابد/ مذاکره با اروپا جدی تری شده/ وزیر آموزش و پرورش تا نیمه اول شهریور معرفی می‌شود

واعظی در پاسخ به سوال درباره مذاکره با اروپا گفت: مذاکره با اروپا جدی تری شده است، در کنار این مذاکرات صحبت هایی شده که بتوانیم به چارچوب هایی برسیم و امیدواریم به بهره مندی از منافع برجام برسیم.

به گزارش جماران؛ رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بین 6 گزینه پیشنهادی تا نیمه اول شهریور معرفی می‌شود.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت، در خصوص انتخاب وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: در ارتباط با وزیر آموزش و پرورش با توجه به اینکه ما باید مقدمات بازگشایی مدارس را آماده کنیم، طبیعی است که در این چند هفته گذشته مطالعاتمان روی گزینه های مختلف آغاز شده و بررسی می کنیم.

وی افزود: هم اکنون به شش نفر رسیده ایم که بین آنها بررسی می کنیم امیدواریم انشالله در نیمه اول شهریور، انتخاب وزیر آموزش و پرورش قطعی شود.

واعظی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره مذاکره با اروپا گفت: مذاکره با اروپا جدی تری شده است، در کنار این مذاکرات صحبت هایی شده که بتوانیم به چارچوب هایی برسیم و امیدواریم به بهره مندی از منافع برجام برسیم.

وی همچنین گفت: در مورد اینکه اگر به جمع بندی نرسیم گام سوم را انجام می‌دهیم، تردیدی نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به فارس، مبنی بر اینکه آیا مذاکراتی با سازمان ملل برای رفع تحریم ظریف و حضور وی با هیات ایرانی در سازمان ملل شده است، گفت: بله. آقای تخت روانچی یک نامه اعتراضی جدی به دبیر کل سازمان ملل نوشته و از ایشان خواستند که موضوع را پیگیری کنند.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند و آیا تحریم های محدودیت جغرافیایی در آمریکا نیز مشمول وی می شود گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید حضور می یابند، من در مورد محدودیت ها چیزی نشنیدم از طرفی هم آنچه که مربوط به آقای ظریف است امیدوارم ایشان حتما به گونه ای باشد که در جلسه سازمان ملل حضور یابند و فکر کنم این جزو حقوق کشورها مخصوصا وزیر خارجه است که بتواند در جلسات مهم سازمان ملل شرکت کند

ادامه دارد....

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی