2 هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا می‌شود


2 هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال 2 هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، پروانه رضاقلی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال و کوثر افزود: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر جامعه اندکی با فرهنگ مطالعه فاصله گرفته فرهنگ آشتی با کتاب و مطالعه باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج شده و احیای این فرهنگ مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مراکز فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، اظهار کرد: معرفی نویسندگان، شعرا و مفاخر استان در کتابخانه‌های عمومی جزو برنامه‌های اساسی این اداره کل بوده و باید تلاش کنیم مفاخر مناطق استان را در کتابخانه‌های عمومی به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین سیاست اصلی این نهاد فرهنگی را توسعه برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: ماهانه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان اجرا می‌شود.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان قرار دارد، افزود: برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های خلخال و کوثر در تلاش هستیم.

وی با اشاره به نقش خطیر خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: سوق دادن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخانه‌ها مهم‌ترین بخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

او تشریح کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان این ماه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار و از برترین‌های جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل خواهد شد.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه مشارکت خیرین در تجهیز و احداث کتابخانه‌های عمومی بسیار حائز اهمیت است، گفت: تلاش در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان با برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی اجتماعی محور انجام می‌شود و خلخال نیز در این زمینه از شهرستان‌های پیشتاز استان اردبیل است.

حسین بصیر ، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این جلسه گفت: پنج هزار و ۳۹۱ نفر از جمعیت این شهرستان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی بوده و میانگین جمعیت استفاده کننده روزانه از کتاب در هشت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی خلخال به ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر ارتقا یافته است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج