طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر


طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر

ناگت گل کلم یک غذای خوشمزه، گیاهی و در عین حال رژیمی می باشد همچنین یک غذای پر طرفدار و فوری است، در ادامه مطلب طرز تهیه ناگت گل کلم را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. ناگت ها انواع مختلفی دارند از جمله محبوب ترین ناگ های مورد استقبال ایرانیان می توان به ناگت پنیری، ناگت میگو و ناگت سبزیجات اشاره کرد، که پیش تر آموزش های مورد به پخت هر کدام را...

ناگت گل کلم یک غذای خوشمزه، گیاهی و در عین حال رژیمی می باشد همچنین یک غذای پر طرفدار و فوری است، در ادامه مطلب طرز تهیه ناگت گل کلم را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر

ناگت ها انواع مختلفی دارند از جمله محبوب ترین ناگ های مورد استقبال ایرانیان می توان به ناگت پنیری، ناگت میگو و ناگت سبزیجات اشاره کرد، که پیش تر آموزش های مورد به پخت هر کدام را در مجله آرگا قرار داده ایم.

طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر
طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر

مواد لازم جهت تهیه ناگت گل کلم

گل کلم : یک لیوان پنیر پارمزان : یک چهارم لیوان کلم بروکلی : یک لیوان روغن زیتون : دو قاشق غذا خوری نمک : یک قاشق غذا خوری فلفل : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ناگت گل کلم

برای درست کردن ناگت گل کلم ابتدا گل کلم و کلم بروکلی را بشویید و سپس آن ها را کمی بجوشانید و بعد از جوشاندن داخل آبکش بریزید تا آب آن ها کاملا گرفته شود.

در این مرحله از طرز تهیه ناگت گل کلم حالا سبزیجات را به همراه مواد دیگر داخل غذا ساز بریزید و هم بزنید تا مواد یک دست شوند.

حالا مقداری از خمیر به دست آمده را بردارید و با دست به آن فرم دهید و داخل سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی کف آن را پوشانده اید قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد پخته و طلایی رنگ شوند، نوش جان.

طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر

نکات تکمیلی

۱.در صورتی که گل کلم یا کلم بروکلی در دسترس نداشتید می توانید فقط از یکی استفاده کنید اما استفاده همزمان از هر دوی آن ها در طرز تهیه ناگت گل کلم علاوه بر خوش طعم شدن غذا، مواد مغذی آن نیز کامل می شود.

۲. به دلیل اینکه گل کلم و کلم بروکلی نفخ بالایی دارند به همین دلیل اگر مشکل نفخ دارید می توانید مقداری زیره نیز به ناگت گل کلم اضافه نمایید و یا می توانید در پایان غذا به منظور جلوگیری از جمع شدن گاز در معده یک قاشق چای خوری زیره مصرف کنید.

مواد مغذی موجود در ۱ پیمانه یا ۱۲۸ گرم گل کلم خام عبارت‌اند از:

۲۵ کالری ۳ گرم فیبر ۷۷ درصد از شاخص RDI (شاخص مقدار مصرف توصیه‌‌شده‌ی روزانه‌) ویتامین C ۲۰ درصد از شاخص RDI ویتامین k ۱۱ درصد از شاخص RDI ویتامین b6 ۱۴ درصد از شاخص RDI فولات ۷ درصد از شاخص RDI پانتوتِنیک اسید ۹ درصد از شاخص RDI پتاسیم ۸ درصد از شاخص RDI منگنز ۴ درصد از شاخص RDI منیزیم ۴ درصد از شاخص RDI فسفر

طرز تهیه ناگت گل کلم یک غذای ویژه با طعم لذیذ و دلپذیر

خواص گل کلم

بهبود سلامت قلب و عروق جلوگیری از سرطان پیشگیری از اختلالات معده کمک به جذب آهن درمان مشکلات تنفسی کمک به کاهش وزن بهبود سلامت استخوان ها مراقبت از پوست مراقبت از مو درمان اختلالات عصبی کاهش فشار خون تقویت سیستم ایمنی کمک به رشد جنین بهبود سلامت مغز کنترل دیابت جلوگیری از سکته مغزی

همانطور که از خواص گل کلم در بالا گفته شد باید بدانید که مصرف بیش از حد این سبزیجات و هر ماده غذایی دیگر ممکن است مشکلات را در پی داشته باشید بنابراین همیشه هر چیزی را در حد تعادل مصرف کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟