مدیرعامل متروی تهران گفت: از امروز تبلیغات گسترده‌ ای در متروی تهران در خصوص صرفه‌ جویی در مصرف آب انجام می‌ شود؛ این در حالی است که محل‌ های مناسبی را نیز برای اطلاع‌ رسانی در مترو در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز (23 مرداد) در تفاهم‌نامه‌ای که بین متروی تهران و سازمان آب و فاضلاب استان تهران درخصوص تبلیغ صرفه‌جویی در مصرف آب در متروی تهران منعقد شد، فرنوش نوبخت مدیرعامل مترو با بیان اینکه روزانه بیش از دو و نیم میلیون مسافر از مترو تهران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بیشترین ارتباط با مردم را در مترو تهران داریم و به همین دلیل مترو محل بسیار مناسبی برای تبلیغات و فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری شرکت آبفا بتوانیم مردم را به کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب دعوت کنیم، گفت: از امروز تبلیغات گسترده‌ای در مترو تهران در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌شود؛ این در حالی است که محل‌های مناسبی را نیز برای اطلاع‌رسانی در مترو در نظر خواهیم گرفت.

همچنین محمدرضا بختیاری، مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تفاهم‌نامه امروز آغازگر همکاری با مترو است، گفت: ایران جزو کشورهای خشک محسوب می‌شود و هزینه‌های زیادی را برای تأمین و تصفیه آب صرف می‌کنیم، اما متأسفانه با وجود همه سختی‌ها برخی از مردم مراعات نکرده و با آب شرب، ماشین و کوچه را تمیز می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی در آن فرهنگ‌سازی کرد، گفت: مترو تهران به دلیل مسافران زیادی که جابه‌جا می‌کند پتانسیل و ظرفیت بالایی برای فرهنگ‌سازی دارد و به همین دلیل قصد داریم طی تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود، تبلیغات گسترده‌ای را در این خصوص داشته باشیم تا مردم مصرف آب کمتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مترو تهران نسبت به اکران تبلیغات صرفه‌جویی در مصرف آب اقدام می‌کند و به ازای آن شرکت آب و فاضلاب نیز متعهد می‌شود که در زمان بحران به مترو تهران کمک کند، گفت: به دلیل جنس کاری که آب و فاضلاب و مترو دارند، شاهد اشتراکات زیادی هستیم و می‌توانیم این اشتراکات زیاد را در جهت خدمت‌رسانی به مردم عملیاتی کنیم.

بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه مردم نیز نسبت به گذشته در مصرف آب بیشتر رعایت می‌کنند، گفت: با این حال شماره ۱۲۲ که پل ارتباطی آب و فاضلاب و مردم است پذیرای شکایات و انتقادات مردم است و بعضا دیده شده است همشهریان‌مان که بر روی مصرف آب همسایگان‌شان حساس هستند، مشترکان پرمصرف را معرفی می‌کنند.