رئیس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی در 140 حوزه انتخاباتی را دارد


رئیس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی در 140 حوزه انتخاباتی را دارد
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات مجلس انتظار داریم ۱۴۰ شهر به حوزه تبدیل شوند و معنای آن این است که علاوه بر فرآیند احراز هویت، مراحل اخذ رای و شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام شود.

به گزارش تسنیم٬ جمال عرف با حضور در جمع خبرنگاران خراسان‌شمالی با بیان برخی از آمادگی‌ها برای انتخابات سال جاری٬ اظهار داشت: تعرفه‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طراحی و به تایید شورای نگهبان رسید و در حال حاضر وارد مرحله چاپ شده است.

وی با بیان اینکه در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در ۱۴۰ شهر صندوق‌های انتخابات به صورت الکترونیکی بود٬ افزود: در این دوره انتظار داریم این ۱۴۰ شهر به حوزه تبدیل شوند و معنای آن این است که علاوه بر فرآیند احراز هویت، مراحل اخذ رای و شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام شود. در این راستا رایزنی‌های لازم با شورای نگهبان انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اظهار این مطلب که باید در جانمایی صندوق‌ها تجدید نظر صورت بگیرد٬ خاطرنشان کرد: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۵۰ هزار صندوق رای داشتیم که با توجه به شرایط موجود، یقیناً درصدی افزایش خواهیم داشت٬ اما باید در جانمایی صندوق‌های‌رای تجدید نظر اساسی صورت بگیرد که در این راستا دوره‌های آموزشی و جانمایی صندوق‌های رای به زودی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش