آبگوشت باغی


آبگوشت باغی از غذاهای سنتی استان کرمانشاه است که با انواع میوه های مختلف تهیه می شود. این آبگوشت در مناطق دیگر نیز به شیوه های دیگر طبخ می شود. نام این آبگوشت به این جهت باغی است که در گذشته بیشتر باغیان به دلیل وجود میوه زیاد آن را طبخ می کردند. مواد لازم […] نوشته آبگوشت باغی اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران - سیری در...

آبگوشت باغی از غذاهای سنتی استان کرمانشاه است که با انواع میوه های مختلف تهیه می شود. این آبگوشت در مناطق دیگر نیز به شیوه های دیگر طبخ می شود. نام این آبگوشت به این جهت باغی است که در گذشته بیشتر باغیان به دلیل وجود میوه زیاد آن را طبخ می کردند.
مواد لازم جهت تهیه برای آبگوشت باغی برای ۴ تا ۶ نفر:
گوشت گوسفند: ۶۰۰ گرم
پیاز متوسط: یک عدد
نخود و لوبیای سفید خیس کرده: ۱۵۰ گرم
میوه پوست گرفته شده: ۵۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط نصف شده: ۲ عدد
دارچین: یک قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی: به میزان لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم

آبگوشت باغی

طرز تهیه آبگوشت باغی:
گوشت و استخوان را شسته با مقداری آب سرد در قابلمه بریزید و سپس نخود و لوبیا و پیاز پوست کنده دو نیم شده را شسته و به آن بیفزائید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد. سی دقیقه مانده به آماده شدن ۲ عدد سیب زمینی پوست گرفته شده و میوه ها همراه رب گوجه فرنگی، زرد چوبه، دارچین و نمک به آب گوشت اضافه کنید و مجددا در قابلمه را بسته تا سیب زمینی و میوه ها با آبگوشت بپزد.
نوش جان!
نکات:
۱- میوه های مورد استفاده در این آبگوشت می تواند ترکیبی از زردآلو، گیلاس، آلبالو، سیب، هلو، آلو، کیوی و … باشد.
۲- معمولا میوه های مورد استفاده در این آبگوشت به صورت درسته است که بعد از پخته شدن، میوه ها را از آبگوشت درآورده و در ظرف جدا با گوشت کوب کوبیده و هسته و پوست میوه ها را جدا کرده و بعد صاف کرده و به آبگوشت اضافه می شود.
۳- اگر در این آبگوشت از میوه های شیرین استفاده می کنید باید نمک را برای این غذا کمتر استفاده کنید.
منبع:سیتی پدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی