امیرخجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسداقتصادی و اداری مجلس در گفت‌وگو با فارس، از کشف یک محموله قاچاق انواع تلفن همراه و قطعات دیجیتال خبر داد که به وسیله یک شناور آبی وارد آب‌های استحفاظی شهرستان هندیجان شده بود.

وی با اشاره به اینکه محموله این شناور روز گذشته با رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیز هوشیاری نیروهای دریابانی کشف شد، اظهار داشت: این شناور قصد داشت از طریق مبادی غیر قانونی محموله خود به ارزش ۱۷۷ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال را وارد کشور کند.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اطلاعات اعلام شده توسط فرماندار هندیجان گفت: مبدا این کالاها برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده، در این خصوص شناور مذکور توقیف و صاحبان آن به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

خجسته افزود: در مذاکره‌ای که با رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان هندیجان داشتم با تاکید بر مبارزه قاطعانه با قاچاق سازمان یافته، یادآور شدم که تحقیقات تکمیلی برای دستگیری عوامل مرتبط با این محموله در جریان قرار گیرد و جزئیات بیشتر آن را متعاقبا اطلاع دهند.

وجود تعداد زیادی گوشی تلفن همراه و مبدل ارز دیجیتال در این محموله قاچاق

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: طبق اطلاعات واصله و جزئیات اعلام شده توسط فرماندار این شهرستان بیشترین تعداد کالاهای کشف شده در این محموله گوشی تلفن همراه است، ۲ هزار و ۶۸۹ دستگاه انواع تلفن همراه و تبلت، ۸۳۰ باطری گوشی و ۵۱۰ شارژر نیز در این محموله کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: در جریان کشف این محموله نیز ۱۴۵ دستگاه مبدل ارز دیجیتال و ۵۸۸ دستگاه پاور ماینینگ نیز ضبط و در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرارگرفته است

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در سال جاری ده‌ها محموله کالای قاچاق و سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.