پرش همزمان دلار و یوان


پرش همزمان دلار و یوان

با ایجاد شدن امید های جدید نسبت به حل و فصل جنگ تجاری، ارزش دلار و یوان بالا رفت.

اتاق خبر 24:

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد که از تصمیم خود برای اعمال تعرفه بر کالاهایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار از چین در ماه سپتامبر منصرف شده و آن را در صورت نرسیدن به توافق تجاری با این کشور از ماه دسامبر اجرایی خواهد کرد. این تصمیم که به نوبه خود، نخستین عقب نشینی طرف آمریکایی از زمان تشدید تنش های تجاری تلقی می‌شود با استقبال مثبت بازار ارز مواجه شد.

در معاملات چهارشنبه بازارهای ارز، ارزش دلار در برابر ین ژاپن ۱.۲۸ درصد تقویت شد و هر دلار به ۱۰۶.۶۵ ین افزایش یافت. شاخص دلار نیز که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد با ۰.۴۵ درصد افزایش در سطح ۹۷.۸۱۵ واحدی ایستاد. ارزش یوان در برابر دلار نیز ۱.۲۵ درصد تقویت شد تا نرخ برابری هر دلار آمریکا، ۷.۰۱۲۵ یوان چین اعلام شود.

با این حال برخی از تحلیل‌گران بازار ارز معتقدند که این روند طولانی نخواهد بود. آلن روسکین، استراتژیست بین المللی دویچه بانک گفت: تغییر مسیر محسوس یوان و دلار و بازگشت از ین و طلا احتمالا زیاد طول نخواهد کشید و این که چین و آمریکا برنامه ریزی‌های بلندمدت خود را با سناریو عدم توافق جلو ببرند اصلا دور از انتظار نیست.

با توجه به وقایع اخیر، اکنون کارشناسان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر برای دومین بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد.

ارزهای اروپایی امروز بر خلاف روز قبل عملکرد بدی در برابر دلار داشتند و یورو به یک کانال پایین تر رفت. امروز هر یورو به ازای ۱.۱۱۷۲ دلار، هر پوند انگلیس به ازای ۱.۲۰۵۵ دلار و هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۰۲۴۶ دلار مبادله شدند.

هم چنین هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۷۱۷ دلار استرالیا، ۱.۳۲۲۱ دلار کانادا و ۱.۳۸۴۵ دلار سنگاپور معامله شدند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403