آلودگی هوای زابل به 16 برابر حد مجاز رسید


آلودگی هوای زابل به 16 برابر حد مجاز رسید

رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 2370 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 16 برابر حد مجاز رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین عابدی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: صبح امروز برای لحظاتی وزش باد شدید در زابل به توفان گردوخاک تبدیل شد و شعاع دید افقی در فرودگاه این شهر را به 900 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: این توفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به مرز2هزار 400 میکروگرم بر مترمکعب معادل 16 برابر حد مجاز رساند که برای تمامی گروه های سنی شرایط خطرناک و نامناسبی به شمار می رود.

رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه با توجه به پیش بینی شرایط توسط هواشناسی مدیریت بحران ادارات پنج شهرستان شمالی استان را تعطیل کرد، گفت: شدت باد و گردوخاک امروز به حدی بود که علاوه بر ایجاد اختلال در جاده های شمال استان، موجب لغو پرواز تهران به زابل نیز شد.

عابدی تصریح کرد: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل 90 کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به هزار و 500 متر کاهش داده است.

وی افزود: روز گذشته وزش بادهای 120 روزه موجب تشکیل توده گردوغباری در شمال استان شد که رفته رفته به سایر نواحی نفوذ کرد و شعاع دید افقی در برخی نقاط نظیر زاهدان را به 2هزار متر کاهش داد.

رئیس اداره هواشناسی زابل در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی فردا قدری از سرعت باد در شمال استان کاسته می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403