مادرم آبرویم را می برد


دختری هستم که مادرم همیشه بدی‌های من را نزد فامیل می‌گوید,مادرم آبرویم را می برد

مادرم آبرویم را می برد

مادرم آبرویم را می برد

مادرم آبرویم را می برد

دختری هستم که مادرم همیشه بدی‌های من را نزد فامیل می‌گوید. خیلی هم اغراق می‌کند با این‌که بیشتر حرف‌هایش درباره من الکی و ساختگی است. از این‌کار لذت می‌برد که آبرویم را می‌برد. مثلا یک روز من چون می‌خواستم کتاب بخوانم به مهمانی نرفتم، اما بعدا فهمیدم مادرم گفته چون از دست من ناراحت بوده، مرا با خود نبرده است! مدام از این کارها می‌کند. 18 ساله‌ام و دیگر واقعا نمی‌توانم تحمل کنم.

مخاطب گرامی، وجود ارتباط موثر بین اعضای خانواده، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است که همه باید یاد بگیرند و عامل اصلی آرامش محسوب می‌شود. با توجه به نقدی که از رفتار مادر داشتید، به نظر می‌رسد که جای تعامل بین شما، تقابل شکل گرفته که ضرورت دارد به دنبال حل مسئله ارتباط معیوب خود و مادرتان باشید.

در پیامک‌تان فقط مادرتان را نقد کردید

قبل از نقد رفتار مادر به نقد خود بپردازید و باور داشته باشید که فرزندان، پاره تن والدین هستند ولی شما از تخریب خود توسط مادر نزد فامیل گلایه کرده‌اید که خبر از دلگیری شدید مادر و از طرفی راهکار غلط ایشان است. بنابراین برای حل مشکل ارتباطی خود با مادر عزیزتان، در قدم اول باید نوع نگاه و رفتار خود درباره مادرتان را بازنگری کنید و تغییر دهید چراکه برای تغییر رفتار دیگران، تغییر رفتار خودمان یک ضرورت است. کسانی که فقط رفتار اطرافیان را نقد می‌کنند و به رفتار و برخوردهای خود توجهی ندارند، به احتمال زیاد از عزت نفس مناسبی برخوردار نیستند. شما در پیامک‌تان فقط مادرتان را نقد کرده اید و هیچ چیزی درباره خودتان ننوشته‌اید.

رفتار مادرتان مورد تایید نیست

همه اعضای خانواده باید برای یکدیگر نقش لباس را داشته باشند، لباس کار حفاظت بدن از سرما و گرما و ... را دارد و از طرفی زشتی‌ها را می‌پوشاند. بنابراین هیچ‌یک از اعضای خانواده نباید خارج از کانون خانواده، چهره فرزند یا شریک زندگی خود را تخریب کنند چون این خطا نه فقط اعتبار فرد را، بلکه همه خانواده را در منظر دیگران زیر سوال می‌برد. اولین جای حل هر مسئله و مشکلی کانون مقدس خانواده است و اگر در خانواده امکان حل مسئله نیست باید به مشاور مورد اعتماد برای حل مشکل مراجعه کنید. بنابراین رفتار مادر شما با هر نیتی که باشد، مورد تایید نیست اما شما می‌توانید با یک سری راهکارها، شرایط را تغییر دهید. در ادامه چند توصیه برای بهبود ارتباط شما و مادر تقدیم می‌شود.

کلید طلایی برای حل مسائل خانوادگی

برای حل همه مسائل خانوادگی، گفت‌وگوی سازنده و گوش دادن فعال دوطرف به اظهارات یکدیگر باعث شکل‌گیری همزبانی می شود و همین نکته، کلید طلایی برای حل چنین مشکلاتی است. در ضمن، پیامد گفت‌و‌گوهای سازنده می‌تواند باعث همدلی شود که اکنون در رابطه شما و مادرتان همدلی

کم رنگ است.

به احترام و توجه بها دهید

برای تعلق خاطر بیشتر شما و مادرتان به هم، حتما به تامین نیازهای انسانی یکدیگر که شامل احترام، توجه و محبت است باید بیشتر بها دهید و با تامین این نیازها که دوطرفه است، امنیت را به روابط‌تان بازگردانید.

به درک متقابل برسید

شما دوران جوانی اول را تجربه می‌کنید که به هرحال تفاوت محسوسی با دوران نوجوانی دوم دارد و شاید مادرتان با ویژگی‌های این مرحله رشد آشنایی ندارند. بنابراین توقعات و انتظاراتی مغایر این مرحله رشد از شما دارند که با مطالعه روان‌شناسی رشد، شما و مادرتان می‌توانید به درک متقابل برسید. همچنین اگر فرزند اول خانواده هستید، قطعا مادر جوانی دارید که این یک امتیاز خوب برای شما محسوب می‌شود چون شکاف سنی و فرهنگی محسوسی بین شما نیست و باید هرچه بیشتر به مادر نزدیک شوید تا با روحیات و سلیقه ایشان بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بدانید: نحوه هماهنگی پدر و مادر در تربیت فرزندان

بیشتر بدانید: همسرمان مهم تر است یا پدر و مادرمان

نویسنده : عبدالحسین ترابیان | کارشناس ارشد روان‌شناسی

مادرم آبرویم را می برد

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

مادرم آبرویم را می برد مادرم آبرویم را می برد




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والدین و فرزندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس