تیم کبدی جوانان آذربایجان‌غربی بر سکوی سوم کشور ایستاد


تیم کبدی جوانان آذربایجان‌غربی بر سکوی سوم کشور ایستاد

ارومیه- ایرنا- رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: تیم جوانان استان به همراه تیم مازندران بر سکوی سوم مشترک مسابقات قهرمانی جوانان کشور ایستاد.

عیسی زینالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات کبدی قهرمانی جوانان کشور با حضور ۴۰۰ ورزشکار از ۲۴ استان به مدت سه روز در سالن شهید باهنر شهر شیراز در استان فارس برگزار شد.

وی بیان کرد: در دیدار فینال این مسابقات تیم سیستان و بلوچستان با نتیجه ۲۶ بر ۲۵ مقابل گلستان به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی جای گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام فدراسیون نفرات برتر از سوی شورای فنی به اردوی تیم ملی کبدی جوانان دعوت می‌شوند.

رییس هیات کبدی آذربایجان‌غربی گفت: هدایت تیم جوانان استان را «نواب تازه‌قلعه» که سابقه مربی‌گری در تیم ملی جوانان را نیز دارد، بر عهده داشت.

زینالی با اشاره به اینکه کبدی استان جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، افزود: اسفند سال گذشته نیز تیم کبدی «پایا تردینگ» آذربایجان‌غربی با برتری مقابل تمامی حریفان عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران را نصیب خود کرد و جام طلایی را بالای سر برد.

دهمین دوره مسابقات کبدی ساحلی باشگاه‌ها و دسته‌های آزاد کشور مهر سال گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد.

فروردین سال ۱۳۹۵ چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کبدی جوانان مردان و زنان آسیا با حضور ۶ کشور آسیایی در قالب پنج تیم مردان و ۶ تیم بانوان به میزبانی ارومیه برگزار شد که در ترکیب تیم ملی علی شاهی، سینا حسینی، حسین فاطمی و فردین ولی‌زادگان به عنوان چهار بازیکن استان و نواب تازه‌قلعه به عنوان مربی بومی حضور داشتند.

کبدی یا همان زو یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی‌های بومی و محلی بوده و این رشته نیاز به قدرت و مهارت دارد و ورزشی ساده و کم‌هزینه است.
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُرتحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است؛ برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف‌پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.

۷۱۵۶/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا