چرا حقوق مدیران شهرداری با جزئیات منتشر نمی‌شود؟


چرا حقوق مدیران شهرداری با جزئیات منتشر نمی‌شود؟

مصوبه ”مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران” نزدیک به یک‍سال قبل توسط شورای شهر تهران به تصویب رسید، اما اجرای کامل آن، ظاهرا به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش مشرق، بهمن ماه سال گذشته بود که حقوق معاونین شهردار تهران بر روی سامانه شفافیت ثبت شد.

ثبت حقوق برخی از مدیران شهرداری بر روی سامانه شفافیت براساس مصوبه ”مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران” که در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده بود، صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

حقوق ناحق برخی مدیران شهرداری تهران

مصوبه ”مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران” در نودویکمین جلسه رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران به تاریخ سه‌شنبه، دهم مهرماه سال نودوهفت به تصویب رسید.

براساس ماده چهارم این مصوبه، شهرداری تهران می‌بایست ظرف مدت سه ماه پس از تصویب مصوبه کلیه حقوق و مزایا و دریافتی‌های مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه را به طور کامل و به صورت برخط منتشر نموده و مستمرا بروزرسانی و در دسترس عموم قرار دهد.

متن مصوبه شورای شهر تهران

چرا حقوق مدیران شهرداری با جزئیات منتشر نمی‌شود؟

حال اینکه چرا این مصوبه کامل اجرا نمی شود و شهرداری پس از گذشت حدود یازده ماه از تصویب این مصوبه تنها به انتشار حقوق پایه برخی از مدیران خود اکتفاء نموده، سوالی است که پاسخگویی مدیران شهرداری تهران را می‌طلبد.

البته نباید از این موضوع غافل شد که چرا شورای شهر تهران که خود این مصوبه را به تصویب رسانده است، پیگیر کوتاهی شهرداری تهران در این زمینه نیست.

شورای اسلامی شهر تهران در متن مصوبه خود، شهرداری تهران را ملزم کرده است که سه ماه پس تصویب مصوبه، آن را به طور کامل اجرا نماید. اما اینکه چرا پس از یازده ماه و با وجود اجرای ناقص مواد مصوبه، شورای شهر و در راس آن اعضای کمیته شفافیت شورا، سکوت پیشه کرده‌اند و از مصوبه خود دفاع نمی‌کنند، جای سوال است.

لیست حقوق معاونان شهردار پس از آخرین بروزرسانی سامانه شفافیت

چرا حقوق مدیران شهرداری با جزئیات منتشر نمی‌شود؟

پیگیری خبرنگاران برای شفاف‌سازی بی نتیجه می‌ماند

خبر انتشار اولیه حقوق مدیران شهرداری در تاریخ سی‌ام بهمن‌ماه بر روی خروجی بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. قریب به اتفاق آن‌ها به اینکه چرا حقوق مدیران شهرداری برخلاف مصوبه شورای شهر به طور ناقص بر روی سامانه شفافیت قرار گرفته است، اعتراض کردند.

خبرنگار ایسنا یکی از خبرنگارانی بود که موضوع انتشار حقوق مدیران شهرداری را از بهاره آروین، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران پیگیری کرد. آروین در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که چرا حقوق دریافتی معاونین و شهرداران مناطق در وبسایت شفافیت قید نشده است، گفته بود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان اردیبهشت ماه علاوه بر درج حقوق دریافتی شهردار تهران در وبسایت شفاف، مزایای غیرمستمر معاونین و شهرداران مناطق اعم از انواع مزایای هفتگانه غیرمستمر یعنی اضافه کار، شب کار، تعطیل کار، حق ناهار، حق ایاب و ذهاب و هزینه موبایل و همچنین پاداش‌های شش ماهه براساس رده‌های مدیریتی درج خواهد شد.

چرا حقوق مدیران شهرداری با جزئیات منتشر نمی‌شود؟گفتگو با بهاره آروین

از پایان اردیبهشت ماه تاکنون حدود سه ماه گذشته و در بروزرسانی اخیر سامانه شفافیت در انتشار حقوق مدیران و معاونین شهردار، همچون گذشته به ثبت حقوق پایه بسنده شده و هیچ‌یک از مزایای غیرمستمر اعم از اضافه کار، شب کار، تعطیل کار، حق ناهار، حق ایاب و ذهاب، هزینه موبایل و همچنین پاداش‌های شش ماهه براساس رده‌های مدیریتی در سامانه شفافیت افزوده نشده است.

لیست حقوق شهرداران مناطق پس از آخرین بروزرسانی سامانه شفافیت

چرا حقوق مدیران شهرداری با جزئیات منتشر نمی‌شود؟

منبع: میزان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در