خانواده یک فعال سیاسی درخواست سعودی ها برای تکذیب شکنجه را رد کرد


خانواده یک فعال سیاسی درخواست سعودی ها برای تکذیب شکنجه را رد کرد

تهران – ایرنا – به گزارش روز سه شنبه منابع خبری، خانواده «لجین الهذلول» فعال سیاسی زندانی در عربستان به درخواست مقام های این کشور برای تکذیب شکنجه وی در مقابل آزادیش، پاسخ منفی دادند.

به گزارش الجزیره، خانواده الهذول گفتند مقام های سعودی به آن ها پیشنهاد کردند که برای آزادی لجین در مقابل دوربین ظاهر شوند و گزارش ها در خصوص شکنجه این زندان سیاسی را تکذیب کنند.

بر اساس این گزارش، خانواده لجین الهذلول به این پیشنهاد پاسخ منفی دادند.

۱۲ تن از فعالان زن سعودی در ماه می گذشته (اردیبهشت / خرداد) و پیش از لغو قانون ممنوعیت رانندگی برای زنان در عربستان بازداشت شده اند.

دادستان کل عربستان در ژوئن (خرداد / تیر) گذشته اعلام کرد، پنج مرد و چهار زن به اتهام زیان به منافع کشور و حمایت از عناصر متخاصم در خارج بازداشت شدند و رسانه ‌های عربستانی به شکل گسترده‌ای آنها را محکوم به خیانت کردند.

خبرهای منتشره حاکی از آن است که لجین الهذلول و دیگر فعالان در دوره بازداشت در سلول انفرادی نگه داشته شده اند، و شکنجه شده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

الهذلول که پیشتر خواستار لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان و پایان دادن به قیومت مردان در عربستان شده بود، دو بار بازداشت شده بود.

پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در اکتبر گذشته که خشم جهانی را برانگیخت، این بار این بازداشت ها باعث افزایش انتقادهای بین المللی نسبت به عربستان شده است.

میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز هفته گذشته از عربستان خواست فعالان زن دربند آل سعود را آزاد کند.

براساس نامه سازمان های حقوق بشری، گزارش های اخیر نشان می دهد که برخی از فعالان زن دربند آل سعود با شوک برقی و شلاق، تهدید به تعرض جنسی و روش های دیگر شکنجه شده اند و برخی از شاهدان گزارش داده اند که این شکنجه ها باعث شده تا آنها قادر به راه رفتن یا ایستادن نباشند.

کارشناسان می گویند، به نظر می رسد که بازداشت ده ها فعال و تحصیلکرده و علمای سعودی در عربستان در طول چند سال گذشته در چارچوب حذف مخالفان احتمالی در آینده صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا