جنگل‌های یونان در پی گرمای هوا و وزش باد در آتش سوختند


جنگل‌های یونان در پی گرمای هوا و وزش باد در آتش سوختند

جنگل‌های یونان در نزدیکی آتن، پایتخت این کشور به دلیل گرمای هوا، وزش باد و گیاهان خشک دچار آتش‌سوزی‌های متعدد شده که در پی آن ساکنان 2 روستا با 500 نفر جمعیت تخلیه شدند.

جنگل‌های یونان در پی گرمای هوا و وزش باد در آتش سوختندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، گرمای هوا، وزش باد و گیاهان خشک به بروز آتش سوزی‌های متعدد و گسترش سریع آتش در جنگل‌های یونان منجر شده است.

جنگل‌های یونان در نزدیکی آتن، پایتخت این کشور از شب گذشته در آتش می‌سوزد. آتش خیلی سریع در جزیره اوبه Eubée در مجاورت پایتخت یونان گسترش یافت. تهدید ناشی از آتش سوزی ۲ روستا را در وضعیت هشدار قرار داد.

آتش درختان جنگل را به خاکستر تبدیل کرد. خبر آتش سوزی دوشنبه شب در جزیره اوبه گزارش شد. به دلیل گرمای هوا، باد و گیاهان خشک؛ حریق خیلی زود گسترش یافت.

ساختمان‌های نزدیک به آتش سوزی در معرض تهدید قرار گرفتند. ساکنان ۲ روستا با ۵۰۰ نفر جمعیت تخلیه شدند.

۲۰۰ آتش نشان، ۷۵ دستگاه خودرو اطفاء حریق و همچنین ۵ فروند بالگرد و ۶ فروند هواپیما در عملیات خاموش کردن آتش به کار گرفته شدند.

آتش سوزی و بوی دود از یکصد کیلومتر دورتر و در آتن احساس می‌شود. آتش نشان‌ها دیروز در پایتخت یونان یک مورد آتش سوزی در جنگل را که ساختمان‌های مناطق حومه آتن را تهدید می‌کرد، مهار کردند.

دمای هوای یونان در روز‌های اخیر تا چهل درجه افزایش یافت و این کشور با چندین مورد آتش سوزی روبرو شد. هنوز یک مورد آتش سوزی در جزیره تاسوس thasos ادامه دارد.

آتش در روز یکشنبه هفته جاری یک چهارم جزیره الافونیسوس Elafonisos را به خاکستر مبدل کرد. نیرو‌های آتش نشانی فقط در روز شنبه برای اطفاء پنجاه مورد حریق در جنگل‌ها تلاش کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403