مطالبات صنفی خبرنگاران دزفول پیگیری می‌شوند


مطالبات صنفی خبرنگاران دزفول پیگیری می‌شوند

دزفول- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: مطالبات صنفی خبرنگاران از طریق مسوولان شهرستانی و استانی پیگیری می شوند.

به گزارش ایرنا محمد حیدری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: رسانه یکی از ارکان چهارگانه سیاسی کشور محسوب می شود و قانون اساسی جایگاه ویژه ای برای خبرنگاران اختصاص داده است.
وی بر ضرورت تامین مطالبات صنفی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاران باید مطالبات مردمی را در جهت پیشرفت، آبادانی و توسعه متوازن شهرستان پیگیری کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول رسانه را چشم بینای نظام و زبان گویای ملت دانست و افزود: خبرنگاران را باید باور کرد و در جهت صیانت و پاسداری از نظام سیاسی با آنها گام برداشت.

وی اضافه کرد: اتفاقات خوب و بد زیادی از زمان مسوولیت من در دزفول رخ داده که برای هر تصمیمی باید ملاحظات همه جانبه ای برای بیان و اطلاع رسانی آنها اعمال می شد البته رعایت این ملاحظات به معنی عدم پاسخگویی نبوده است.
حیدری با بیان اینکه رویکرد و استراتژی اصلی فرمانداری دزفول بر تعامل همه جانبه است، گفت: ایجاد شورای اطلاع رسانی در فرمانداری ویژه دزفول مورد تایید استاندار خوزستان قرار گرفت و تاکید شد در کل شهرهای خوزستان تشکیل شود.
وی افزود: با ایجاد این شورا اصل بر مسئولیت پذیری و پاسخگویی به رسانه هاست اگر چه اشکالاتی نیز وجود دارد که قرار شده نظام نامه این شورا تبیین شود.

پارلمان زنان در دزفول تشکیل می شود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: همواره استفاده از ظرفیت بانوان و نقش آنها در ادارات و دستگاه های اجرایی مدنظر بوده به همین منظور فردا پارلمان زنان در دزفول تشکیل می شود.

وی درخصوص تابلوی ورودی دزفول نیز گفت: تصمیماتی در زمان های مختلف در خصوص تابلوی ورودی دزفول اتخاذ شد که محرمانه بود.
وی افزود: آنچه اتفاق افتاد مطلوب هیچ کس نیست و سقوط تابلو و کشته شدن سه نفر خوشایند هیچ کس نبود اما باید عوامل این موضوع و دلیل تخطی آنها از قانون مشخص شوند.

دستگاه قضایی برای موضوع تابلو با اقتدار عمل کرد
حیدری گفت: نیروی انتظامی در دستگیری و تعقیب افرادی که در این ماجرا دخیل بودند به وظیفه خود عمل کرد و تعدادی دستگیر را و برای تعدادی پرونده تشکیل داد.

وی با بیان اینکه تعدادی از عوامل درگیری بین شهروندان دزفول و اندیمشک فراری هستند که دستگاه قضایی باید با عدالت پرونده آنها را پیگیری کند، از دستگاه قضایی و اطلاعاتی و استانداری که مانع خسارات بیشتر شدند تقدیر کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: برخی اطلاعات کذب و ناصحیح نیز در این راستا منتشر شد که انعکاس اخبار درست را تحت تاثیر قرار داد.

مسوولان پاسخگوی خبرنگاران باشند
حیدری با بیان اینکه زیرساخت های دزفول متحول می شوند، گفت: کارهای زیادی در حوزه زیرساخت های دزفول انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متاسفانه به درستی از فضای مجازی استفاده نمی شود و برخی رسانه ها بیشتر به اخبار منفی می پردازند، در حالی که رودخانه دز به عنوان یکی از ظرفیت های بی نظیر شهرستان دزفول آخر هفته ها بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر را جذب می کند.
وی گفت: درحالی که رودخانه دز زمین های کشاورزی زیادی را سیراب می کند و شبکه آبیاری قوی ایجاد کرده ولی فقط اخبار غرق شدگی از رودخانه دز منتشر می شوند.
وی افزود: مطالبات صنفی خبرنگاران از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پیگیری خواهد شد.

خبرنگاران باید استقلال فکری داشته باشند
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول خبرنگاران را واسط بین مردم و رویدادها دانست و گفت: هرچه این حلقه واسط به سمت اعتماد سازی پیش رود بیشتر می تواند جامعه را به سوی خود جذب کند.
وی بر ضرورت استقلال فکری خبرنگاران تاکید کرد و افزود: خبرنگار باید از دانش، تخصص و تعهد لازم برخوردار باشد و به مردم، رسانه و نظام سیاسی تعهد داشته باشد.

خبرنگاران جامعه را مهندسی می کنند
حیدری گفت: خبرنگاری یک راه و تفکر است که جامعه را می سازد، به نظام سیاسی مصونیت می بخشد و از منظر سیاسی وقایع را مهندسی می کند که باید در قبال خود، مردم و حکومت مسوولیت پذیر باشد .
وی خبرنگار را زبان گویای جامعه دانست که روشنی حقایق و واقعیات را برعهده دارد و گفت: گزینش خبر باید به گونه ای باشد که موجب التهاب آفرینی و احساس یاس و ناامیدی در جامعه نشود.
وی مطلع بودن، نکته سنجی، راستی آزمایی و سرعت عمل را از دیگر ویژگی های خبرنگاران عنوان کرد و افزود: خبرنگاران باید از احساسات و عواطف و انحراف افکار عمومی به دور باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول استبداد رسانه ای را غیر قابل توجیه دانست و گفت: خبرنگاران باید عدالت رسانه ای را رعایت و از تحریف و تخریب اخبار صحیح دوری کنند.

پرداخت خسارت سیل در دزفول آغاز شد
حیدری اظهار داشت: شهرستان دزفول در جریان خسارت سیل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت دید که پرداخت خسارت آنها در مرحله اول انجام شده، برخی پرونده ها در مرحله پرداخت خسارت هستند و برخی پرونده ها در استان در دست بررسی است.
وی گفت: در جریان سیل ۱۰ هزار نفر از عشایر و ۱۵ هزار دام سنگین برای جلوگیری از خسارت بیشتر جابه جا شدند.
وی افزود: تامین علوفه دام عشایر نیز یکی از ضروریات بود که با همکاری شرکت های کشت و صنعت تامین شد.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز گفت: طبق برآورد جهاد کشاورزی ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان دزفول خسارت دیدند که بیشترین خسارت مربوط به زمین های دیم بود.
عبدالحسین پوررکنی افزود: یکهزار و ۷۶۰ پرونده کشاورزی در این خصوص تشکیل شده که خسارت حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ پرونده پرداخت شده است.
وی گفت: به ازای هر هکتار کشت بین ۵۰ تا ۶۵ میلیون ریال وام بلاعوض و به ازای هر هکتار ۵۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد با تنفس پرداخت میشود.
۷۲۷۸/۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا