تلاش بی‌نتیجه فدراسیون دوومیدانی برای کمک به هیئت‌ها با یک روش عجیب و خاص


تلاش بی‌نتیجه فدراسیون دوومیدانی برای کمک به هیئت‌ها با یک روش عجیب و خاص

فدراسیون دوومیدانی قرار بود برای تهیه موانع به هیئت‌های استانی کمک مالی کند که این موضوع به مرحله عملیاتی نرسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی کمتر از یک ماه دیگر یعنی 15 شهریور ماه به پایان می‌رسد و او به همراه همکارانش در تلاش است آخرین برنامه‌های مدنظر را در این روزهای باقیمانده اجرایی کند.

یکی از برنامه‌ها و وعده‌های کیهانی در فدراسیون دوومیدانی کمک به هیئت‌های استانی و فراهم کردن تجهیزات لازم برای آنها بود. این تجهیزات در دو بخش دیده شده است؛ اول تجهیزاتی که امکان تهیه آنها در داخل کشور وجود دارد و بخش دوم تجهیزاتی که در داخل کشور تولید استاندارد نمی‌شود و باید باید از خارج کشور تهیه شود.

درخصوص بخش دوم باید به این نکته اشاره کرد که فدراسیون با جذب اسپانسر در روزهای گذشته تلاش کرده این موضوع عملی شود و به نظر می‌رسد اگر مشکلی به وجود نیاید، این تجهیزات به زودی به ایران می‌رسد.

در خصوص بخش اول تجهیزات نیز که در داخل تولید می‌شود، رایزنی‌ها و صحبت‌هایی با 12 رئیس هیئت انجام شده که در این باره باید به چند نکته اشاره کرد.

در چند روز گذشته مسئولان فدراسیون با 12 رئیس هیئت برای تهیه مانع‌ها صحبت کردند که 11 نفر از آنها با شرایط مدنظر فدراسیون موافقت بودند. فدراسیون دوومیدانی با یک پیمانکار برای تهیه مانع‌ها مذاکره کرد و به نتیجه رسید که هر مانع با قیمت 150 هزار تومان تولید شود. قیمت هر مانع در ابتدا 240 هزار تومان بود که با رایزنی فدراسیون، قیمت به 150 هزار تومان کاهش یافت.

طبق صحبت‌های انجام شده مقرر شد به هر هیئت‌ 30 مانع تعلق پیدا کند. فدراسیون نیز با پیمانکار به توافق رسید، اما برای آنکه مسیر این توافق از طریق مزایده نباشد و این کار در آخرین روزهای دوره چهار ساله کنونی تسریع پیدا کند، تصمیم جدیدی گرفته و قرار شد فدراسیون مبلغ 4.5 میلیون تومان به حساب هیئت‌های استانی واریز کند و این هیئت‌ها نیز این مبلغ را مستقیم به پیمانکار معرفی شده از سوی فدراسیون بپردازند و 30 مانع خود را تحویل بگیرند.

پرداخت پول به هیئت‌ها هم می‌توانست موضوع کمک فدراسیون به آنها را که وعده داده شده بود، عملی کند و هم اینکه کار تهیه مانع‌ها از طریق مزایده انجام نشود و هیئت‌ها بتوانند خیلی زودتر به این بخش از تجهیزات دست پیدا کنند. به همین دلیل قرار شد 4.5 میلیون تومان به هیئت‌ها پرداخته شود که البته در این باره شنیده شد فدراسیون به منظور اینکه هیئت‌ها این پول را خرج دیگر مصارف نکنند، از روسای آنها خواسته خودشان ابتدا 4.5 میلیون را به پیمانکار بپردازند و سپس فدراسیون پول را به حساب‌شان واریز کند. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چه تضمینی برای هیئت‌ها وجود دارد که فدراسیون این پول را به آنها بازمی‌گرداند؟ این سوالی است که چند رئیس هیئت مطرح کرده‌اند و هنوز هم پاسخی به آنها داده نشده است.

این موضوع از سوی خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم مورد پیگیری قرار گرفت، اما با واکنش تقریباً عجیب مسئولان فدراسیون مواجه شد و آنها به روسای 11 هیئت اعلام کردند که فعلاً اجرای این طرح منتفی است تا شخص مجید کیهانی تصمیم نهایی را بگیرد.

نکته‌ای که قابل توجه است، تعجیل فدراسیون در اجرای طرح کمک به هیئت‌ها است. قطعاً هر کاری باید روال قانونی‌ را طی کند، اما ظاهراً مسئولان فدراسیون عجله داشتند که این طرح قبل از پایان دوره چهار ساله مجید کیهانی و به دلیل جذب اسپانسر خیلی سریعتر اجرا شود. به همین دلیل هم شاید به نوعی تلاش کردند تا قانون مزایده را دور بزنند و از شیوه‌ای دیگر تجهیزات را به دست هیئت‌ها برسانند. در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانیم بگوییم که فدراسیون در پایان دوره چهار ساله خواسته با این اقدام به نوعی هوای هیئت‌ها را نیز داشته باشد.

سؤال اصلی این است که چرا این کار در چهار ساله گذشته انجام نشد و درست در روزهای پایانی حضور کیهانی انجام می‌شود؟ فدراسیون تحت ریاست مجید کیهانی به روزهای پایانی دوره کنونی نزدیک می‌شود و هر اتفاقی که در این روزها و هفته‌ها رخ دهد، بی‌ارتباط با انتخابات دوره آینده نخواهد بود به ویژه استفاده از روش‌های خاص و عجیب.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دو و میدانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو