اقتصاد دیجیتال میانبری برای برون رفت از اقتصاد مریض است


اقتصاد دیجیتال میانبری برای برون رفت از اقتصاد مریض است

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: از اقتصاد دیجیتال باید بهره لازم را برد چراکه این مسیر میانبری است که به گرفتاری اقتصاد ما از قبل تا بعد انقلاب کمک می‌کند و می توانیم شرایط را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمود واعظی» بعداظهر امروز در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال که در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به اینکه وقت آن است که بیشتر به بحث محتوا بپردازیم اظهار داشت: ما محتواهای دینی غنی داریم، باید در این شرایط سخت که مقوله جنگ اقتصادی و جنگ نرم مطرح است، از ظرفیت این جشنواره برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم باتوجه به فرهنگ و گذشته غنی و آموزه‌های دینی از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم و قدرت نرم خود را ابتدا در کشورهای اسلامی معرفی کنیم. متاسفانه در کشور آنچه مزایای فضای مجازی به آن کمتر توجه شده و معایب آن پررنگ شده است، این فضا آسیب دارد اما باید در جهت کاهش آن تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ما با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و دشمن در تلاش است ما را در جنگ اقتصادی شکست بدهد و به اهداف خود برسد، به همین منظور تحریم‌ها را تشدید کردند و بنای ما هم بر مقاومت است، معنای مقاومت فعال این است که از همه ابزارهای خود استفاده کنیم، یکی از عرصه‌هایی که به خوبی می‌توان استفاده کرد عرصه فضای مجازی است که از طریق آن می‌توان اقتصاد را تقویت کرد.

واعظی یادآور شد: از اقتصاد دیجیتال باید بهره لازم برد و این مسیر یک میانبری است که اقتصاد بیمار ما که از قبل و بعد انقلاب گرفتار آن است را کمک می‌کند تا شرایط را بهبود ببخشیم.

وی افزود: باید باور داشته باشیم که در کشور اقتصاد دیجیتال در این شرایط که پتانسیل‌های زیادی داریم می‌تواند خیلی از مشکلات ما را حل کند و در بسیاری از بخش‌ها خودکفایی ایجاد کند، بسیاری از کشورها که در این عرصه ورود پیدا کردند توانستند به موفقیت برسند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسات دولت و در شورای عالی فضای مجازی بارها توسط دبیرخانه بستر خوبی فراهم شده تا به این عرصه ورود پیدا کنیم، هر کار جدیدی در کشور ما سخت است و با پس‌زدگی مواجهه می‌شویم و وقتی بروی هدف خود استمرار داریم به موفقیت می‌رسیم.

واعظی تصریح کرد: رئیس جمهور و اعضای دولت براین باور هستند که اقتصاد دیجیتال در کشور جایگاه خود را پیدا کرده است، برخی اقدامات باید توسط مجلس قانون‌گذاری شود و دولت برخی آئین‌نامه‌های خود را تصحیح و بسیاری از وزارتخانه که اقتصاد دیجیتال دارند روند فعالیت خود را باید تسریع کنند.

وی ابراز داشت: یکی از اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم این بود که از شرایطی که برای فضای موجود است استفاده کند، خوشبختانه شبکه‌های بومی و علمی زیادی را داریم که با بودجه کم احداث شده اما امروز بزرگ شده‌اند، در چنین شرایطی ما لازم داریم که به حوزه کسب و کار در حوزه فرهنگ بیشتر توجه کنیم، از نظر محتوا فرهنگی و دینی ما غنی هستیم و هرکسی در دنیا محتوا و داده داشته باشد ثروتمند است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اگر بتوانیم روش خود را تغییر داده و نخواهیم همه کارها را به تنهایی انجام دهیم و به بخش خصوصی اعتماد کنیم قطعا شکوفایی در امر فرهنگ و اقتصاد خواهیم داشت، از خود فرهنگ و اقتصاد فرهنگ برای توسعه فرهنگ می‌توان استفاده کرد، در حال حاضر که به دنبال اشتغال هستیم اگر نهضتی در این راستا ایجاد کنیم یک اشتغال گسترده به وجود خواهیم آورد.

واعظی بیان کرد: معمولا در کشور ما حقوق کسانی که تولید محتوا دارند مراعات نمی‌شود، درواقع کمترین سهم مالی برای کسانی است که تولید محتوا می‌کنند، زیرساخت زمانی ارزش دارد که تولید محتواها صورت بگیرد، توجه بیشتر به تولیدکنندگان محتوا می‌تواند تولید ثروت را در این افراد ایجاد کند.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج