تقویت میل زنان، هشت راهکار عملی


تقویت میل زنان، هشت راهکار عملی

کاهش میل جنسی هر زمان پس از این که از لحاظ جنسی فعال شدید، ممکن است.

هر زنی ممکن است کاهش میل جنسی را در نقطه ای از زندگیش تجربه کند. در این مقاله به چند نکته کاربردی در رابطه با افزایش میل جنسی زنان اشاره می کنیم.

دلایل کاهش میل جنسی زنان
کاهش میل جنسی هر زمان پس از اینکه از لحاظ جنسی فعال شدید، ممکن است. بسیاری از زنان پس از بارداری و در زمان شیردهی، کاهش میل جنسی را تجربه می کنند.
همچنین ممکن است میل جنسیتان بر اثر اضطراب، استرس یا عدم تعادل هورمونی در بندنتان از صفر تا صد تغییر کند. همچنین برخی از اختلالات جنسی نیز ممکن است بر کاهش میل جنسی زنان تاثیر بگذارد.
دلیل آن هرچه باشد، کاهش میل جنسی نباید موجب خجالت زدگیتان در مقابل همسرتان شود. چرا؟ چون کاهش میل جنسی، همیشگی نیست و با چند راهکار ساده می توانید باز هم به دوران اوج خود بازگردید.

راهکار های افزایش میل جنسی زنان
مصرف غذاهای تحریک کننده میل جنسی
خوردن زیاد شکلات، می تواند درمانی خانگی جهت افزایش میل جنسی زنان باشد. مطالعات نشان داده است که مصرف شکلات باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین می شود. این هورمون حس رضایت و خوشحالی را در شما تقویت می کند که در نهایت موجب تقویت میل جنسی می شود. همچنین مصرف هلو نیز در افزایش میل جنسی موثر است.
سایر مواد خوراکی که در افزایش میل جنسی موثر هستند عبارتند از:
- میگو
- زنجبیل
- فلفل
- سیب
- موز
- روغن فندق
- سیر
- گیاه گزنه
- جو
- دارچین
- قطره ویتاگنوس (Vitaxnus) یا پنج انگشت
این قطره که به صورت قرص نیز می تواند مصرف شود، یکی از داروهای موثر در افزایش میل جنسی است. همچنین از این دارو در برطرف کردن پریودی های نامنظم، مشکلات یائسگی، کیست تخمدان، فیبروم تنبلی تخمدان، و رفع جوش استفاده می کنند.
مصرف زیاد میوه ها یکی از راه های موثر در جهت افزایش میل جنسی زنان است. میوه هایی مانند موز و آووکادو نه تنها در افزایش میل جنسی موثر هستند، بلکه جریان خون را در ناحیه تناسلی افزایش می دهند و باعث افزایش سلامت جنسی می شوند.
هورمون درمانی
عدم تعادل هورمونی یکی از دلایل کاهش میل جنسی در زنان است. برای درمان این عدم تعادل، پزشک هورمون هایی را تجویز می کند که در افزایش میل جنسی و سلامت جنسی موثر هستند. بسیار مهم است که هورمون درمانی و نوع آن توسط پزشکتان تجویز شود و به خود درمانی نپردازید.
فعالیت بیشتر و نقش آن در اقزایش میل جنسی زنان
راهکار های خانگی زیادی برای افزایش میل جنسی وجود دارد. یکی از دلایلی که میل جنسی کمی دارید؛ می تواند کمبود ورزش و فعالیت بدنی باشد. ورزش برای سلامتی بدن ضروری است و همچنین یکی از راهکار های ساده افزایش میل جنسی نیز است.
پیاده روی تا محل کار یا در پارک نزدیک منزلتان یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزایش میل جنسی است. ممکن است چند قطره ای عرق کنید ولی همین فعالیت باعث می شود تا از افزایش میل جنسیتان، بیشتر لذت ببرید.
هر ورزشی که می توانید انجام دهید؛ مفید است. از یوگا تا دویدن در یک خیابان و یا حتی پیاده روی تند در پارک باعث می شود با بدنتان بیشتر ارتباط برقرار کنید و به تبع آن میل جنسی بیشتری داشته باشید.
از بهترین سبک ورزش هایی که در افزایش اعتماد به نفس و میل جنسی بسیار موثر است، ورزش های رزمی است. اگر وقت کافی دارید، امتحان کردن این ورزش ها نیز خالی از لطف نیست.
همچنین انجام ورزش هایی که اندام لگنیتان را درگیر می کند نیز در ریلکس کردن عضلات و در نتیجه افزایش میل جنسی زنان بسیار موثر است.
مدیریت استرس
مدیریت استرس یکی از راه های موثر در افزایش میل جنسی زنان است. پنهان کردن استرس از همسرتان نه تنها کمکی به او نمی کند بلکه، اینکه علی رغم تلاش هایش نمی تواند شما را تحریک کند برای او نیز بسیار استرس زا و نا امید کننده است. با همسرتان صحبت کنید و سعی کنید استرستان را کنترل کنید..
پزشکتان ممکن است مدیتیشن را پیشنهاد دهد. مدیتیشن یکی از بهترین راه ها برای کنترل استرس است. هر زمانی که استرس و اضطراب زیادی دارید، می توانید به اتاق یا جای خلوتی بروید و به این فکر کنید که دنیا چقدر زیبا است و فکر کردن به اینکه همسرتان چقدر تشنه شما است نیز بسیار کمک کننده است.
هر وقت استرس زیادی داشتید بدانید که موقع آن فرا رسیده است که تغییراتی در سبک زندگیتان بدهید
هنگامیکه استرس کاهش پیدا کرد، بدنتان ریلکس می شود و میل جنسیتان نیز به روال سابق باز می گردد.
صحبت با همسر
با همسرتان صحبت کنید و درد و دل کنید. هر روز باید حداقل 20 دقیقه با همسرتان مکالمه غیر کاری داشته باشید و این گفت و گو به دور از هر گونه استفاده از موبایل و شبکه های اجتماعی و … باشد. این گفت و گوهای روزانه باعث می شود کم کم به همسرتان حس پیدا کنید و در افزایش میل جنسیتان بسیار موثر است. همچنین ممکن است به معاشقه بینجامد و یک رابطه لذت بخش را تجربه کنید.
تنوع نوع رابطه
داشتن فقط یک نوع رابطه جنسی و پوزیشن های خاص و مشخص، رابطه را خسته کننده می کند و ممکن است به کاهش میل جنسی بینجامد. در این مواقع سعی کنید به پوزیشن ها و نوع رابطه تنوع بدهید و پوزیشن های متنوعی را از رابطه زناشویی تجربه کنید. این مورد به افزایش میل جنسی زنان بسیار کمک می کند.
خواب کافی
مشغله کاری زیاد ممکن است باعث کسری خواب در طول هفته شود و شرایط را برایتان خسته کننده و استرس زا کند. خواب به ریلکش شدن اعصاب کمک می کند و باعث می شود عملکرد بدنتان به حالت نرمال خود بازگردد. هنگامیکه بدنتان خواب کافی دارد و استرس از آن دور شده است؛ به بسیاری از کار ها علاقمند می شوید.
خستگی مفرط باعث کاهش میل جنسی می شود. در طرق مقابل؛ استراحت به موقع و رژیم غذایی غنی از پروتئین در افزایش میل جنسی زنان در بلند مدت موثر است.
مصرف دارو
داروهایی وجود دارند که در افزایش میل جنسی زنان موثر هستند. قبل از اینکه به مصرف داروهای تحریک میل جنسی فکر کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید. هر کدام از این داروها موارد مصرف خاص خود را دارند و حتما باید توسط پزشک تجویز شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی