ضرورت تبیین رابطه غدیر و مهدویت


ضرورت تبیین رابطه غدیر و مهدویت

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج بر تبیین رابطه بین غدیر و مهدویت در آئین های دهه امامت و ولایت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه امامت و ولایت با محوریت عید سعید غدیر و تکریم روز جهانی مسجد افزود: مساله ولایت و امامت اساس کار نظام خلقت است، بنابراین رسول خدا (ص) در روزهای پایانی عمر با برکت خویش مأمور به تتمیم امر ولایت شدند.

وی ادامه داد: حدیث غدیر حدیثی است که ۱۲۰ هزار شاهد دارد و اساس ولایت را تثبیت می‌کند نه صرف ولایت امیرالمؤمنین(ع) بلکه مساله غدیر ظاهر و باطن داردکه اطعام، برگزاری جشن‌ها و آذین‌بندی شهر از ظواهر این عید بزرگ است که به جد باید به آن پرداخته شود.

امام جمعه کرج در خصوص پرداختن به باطن عید غدیر، افزود: در طول تاریخ اسلام، جامعه انسانی از روش مدیریتی و حاکمیتی اهل‌بیت محروم بودند بنابراین بر محتوای غدیر که مساله ولایت است در طول سال و در این ایام، باید به صورت ویژه پرداخت.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: انواع پیمان‌ها در خطبه غدیر توسط رسول خدا (ص) از مردم گرفته‌شده که یکی از آن‌ها رساندن این خطبه، نسل به نسل تا قیامت است و البته درن زمان کنونی بخش عمده‌ای از آن بر عهده آموزش‌و پرورش است.

وی بر توجه به مفهوم ولایت تأکید کرد و افزود: شیعیان در مقام بیان، بر معنا و محتوای واژه ولایت در عبارت « من کنت مولاه فهذا علی مولاه» معتقد به بحث حکومت‌ هستند اما متأسفانه در مقام عمل اصل آن را ترویج نمی‌کنند.

امام جمعه کرج در ادامه تأکید کرد: ولایت، ولایت مطلقه الهیه است که حکومت دینی و اجرای حدود الهی مظهر آن است که از این مطلب نباید غافل شد و باید جلسات تبیینی برای آن برگزار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان داشت: همدلی بین مردم، سرمایه اجتماعی است و باید به آن افزوده کرد که در همین زمینه ، عقد اخوت اتفاق نیکویی است که در روز عید غدیر خوب است واقع شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بر خطبه‌خوانی در دهه ولایت تأکید کرد و گفت: برای آشنایی با محتوای خطبه غدیر مناسب است که در مساجد به خطبه‌خوانی در روزها و شب‌های متوالی پرداخته شود.

وی در خصوص برنامه‌های روز جهانی مسجد، اظهار داشت: در گرامیداشت این روز ان‌شاءالله سعی داریم که در کنار ائمه جماعات، از خادمین نمونه و هیات امناء مساجد نیز تقدیر به عمل‌ آوریم.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس