269 متقاضی مسکن محرومان در خوسف به بانک ها معرفی شدند


269 متقاضی مسکن محرومان در خوسف به بانک ها معرفی شدند

نوفرستی از ثبت نام بیش از 460 متقاضی مسکن محرومان در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: از این تعداد 269 نفر برای تشکیل پرونده به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علی نوفرستی» امروز (22 مرداد) در جلسه ساخت مسکن محرومین این شهرستان، اظهار داشت: طی سفری که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان‌جنوبی داشته است ساخت 10 هزار واحد مسکونی؛ برای افراد کم درآمد و بی بضاعت استان مصوب شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان خوسف در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص تفاهم نامه ساخت 400 واحد مسکن محرومان در شهرستان خوسف، افزود: تاکنون بیش از 460 متقاضی مسکن ثبت نام کرده اند، که از این تعداد 269 نفر به بانک های عامل معرفی و 176 نفر هم انعقاد قرارداد داشته اند.

نوفرستی با اشاره به اینکه ۱۳۲ واحد مسکونی در مرحله پی کنی هستند، گفت: تاکنون 56 نفر از طرف بهزیستی و 112 نفر از طرف کمیته امداد برای ساخت مسکن ثبت نام کرده اند که از مددجویان بهزیستی 21 نفر دارای زمین هستند و مابقی مشکل زمین دارند.

وی با بیان اینکه مسکن محرومان مهلت زمانی اندکی (تا بهمن ماه سال جاری) و شرایط پیشرفت فیزیکی خاصی دارد، از دهیاران و بخشداری ها خواست تا در ارتباط با ساخت این مساکن در شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه «مسعود قلی زاده»، معاون فرماندار خوسف با بیان اینکه سهمیه شهرستان خوسف برای ساخت مسکن محرومان 400 واحد در نظر گرفته شده است، گفت: این سهمیه اندک و جوابگوی نیاز متقاضیان در این شهرستان نیست.

قلی زاده با بیان اینکه استقبال چندانی برای ثبت نام در روزهای اولیه نداشتیم، افزود: ولی با اطلاع رسانی ها در خصوص ساخت و ساز و پرداخت تسهیلات ویژه و بلاعوض، حجم ثبت نام متقاضیان زیاد شده به نحوی که شهرستان قادر به پاسخگویی متقاضیان نیست.

وی از ثبت نام 460 متقاضی مسکن محرومان در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: 300 متقاضی دیگر در نوبت ساخت مسکن هستند.

معاون فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: دهیاران باید از پروژه ساخت مسکن سرکشی کنند و اگر مردم با مشکل مواحه بودند به فرمانداری اطلاع دهند تا مشکل در اسرع وقت حل شود.

«محمد مهران پور»، رئیس کمیته امداد شهرستان خوسف هم اظهار داشت: تاکنون31 مددجوی کمیته امداد که متقاضی مسکن محرومان بوده اند، شروع به ساخت مسکن کرده اند؛ ولی در خصوص واگذاری زمین هنوز مشکل داریم.

وی با بیان اینکه برای متقاضیان ساخت مسکن محرومان در روستاهای نوغاب و سروباد، همند و همچ مشکل واگذاری زمین داریم، گفت: امیدواریم تملک زمین برای این روستائیان انجام شود.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار