عقب ماندگی شهرستان خوسف در ساخت مسکن محرومان


عقب ماندگی شهرستان خوسف در ساخت مسکن محرومان

آسمانی مقدم از عقب ماندگی شهرستان خوسف در اجرای برنامه ساخت مسکن محرومان در مقایسه با دیگر شهرستان ها گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علی اصغر آسمانی مقدم» امروز (۲۲ مرداد) در جلسه ساخت مسکن محرومان این شهرستان، اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اسفند ماه سال گذشته، مصوب شد، 10 هزار واحد مسکونی برای افراد بی بضاعت در سطح استان ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد پنج هزار واحد سهم بنیاد مسکن و پنج هزار واحد سهم کمیته امداد است که سهمیه شهرستان خوسف از این تعداد 400 واحد در نظر گرفته شده است.

وی از آغاز مسابقه شهرستان ها برای ساخت مسکن محرومان (اهرم تشویقی) خبر داد و گفت: برای ساخت مسکن محرومان؛ تسهیلات 40 میلیون تومانی با بازپرداخت 15 ساله و 15 میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده بود که بعد از تخصیص اعتبار سهم بلاعوض تا 25 میلیون تومان افزایش پیدا می کرد، اما برای تشویق در امر ساخت و ساز و افزایش روند کارها، مصوب شد در صورتی که متقاضیان ظرف 25 روز (تا 15 شهریور) ساخت مسکن را به اتمام برسانند، تسهیلات بلاعوض آنها تا 25 میلیون تومانی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این 10 هزار واحد مسکن محرومان باید در دهه فجر به بهره برداری برسد، افزود: تاکنون همه شهرستان ها در خصوص معرفی متقاضیان به بانک ها، شناسایی و انعقاد قراردادها خوب پیش رفته اند؛ که امیدواریم بر اساس این ظرفیت، متقاضیان نیز هرچه زودتر کار ساخت و ساز را شروع کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با گلایه از اینکه شهرستان خوسف در اجرای برنامه ساخت مسکن محرومان نسبتا از بقیه شهرستان ها عقب مانده است، گفت: بر اساس برنامه بنیاد خوسف، این شهرستان در مرحله پی کنی واحدها، 108 واحد، اجرای فنداسیون 111 واحد و اجرای سقف 80 واحد عقب تر است.

آسمانی مقدم با تاکید بر اینکه هر متقاضی ای که تا 15 شهریور ماه یک ساختمان 40 متری با اسکلت پیچ و مهره ای به بهره برداری برساند، 25 میلیون تومان بلاعوض به وی پرداخت می شود، گفت: همچنین کسانی که انعقاد قرار داد بسته و پی کنی واحد را انجام دهند، هفت درصد تسهیلات که ۲ میلیون و 800 تومان است برای متقاضی آزاد می شود.

وی افزود: بنیاد مسکن خراسان جنوبی 65 میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی هزینه می کند، لذا برای رسیدن به نتیجه مطلبوب نیاز به همکاری دهیاری ها و بخشداران دارد.

*خبر خوش برای مجردهای تحت پوشش بهزیستی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این جلسه از پرداخت تسهیلات مسکن محرومان به مجردهای تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: در این خصوص یکسری مجوزهای خاص گرفته شده که مجردهای مذکر با داشتن سن 25 سال کامل و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی، از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی و تسهیلات بلاعوض استفاده کنند.

آسمانی مقدم ادامه داد: همچنین مددجویان مجرد دختر تحت پوشش بهزیستی با داشتن سن 35 سال کامل و بدون سرپرست نیز می توانند از تسهیلات مسکن محرومان استفاده کنند.

وی بیان کرد: تاکنون سه هزار واحد مسکن محرومان، از 5 هزار واحد سهمیه بنیاد مسکن ابلاغ شده است و دو هزار و 800 نفر نیز انعقاد قرارداد بسته اند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن