به گزارش مهر، جمال عرف بعدازظهر سه شنبه در نشست با معتمدان خراسان شمالی، اظهار کرد: بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات دوره پنجم ۷۱/۵ درصد بوده و کمترین نرخ مشارکت در هفتمین دوره انتخابات ۵۱/۵ بوده است.

عرف افزود:جهت گیری برای این دوره رسیدن به میانگینی است که می تواند نقش موثری را در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه هرچه مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند دشمنان شکست می خورند ادامه داد: باتوجه به شرایط هر منطقه هراندازه نرخ مشارکت در انتخابات افزایش یابد خاص بودن نظام جمهوری اسلامی زبانزد می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به چهاررکن اصلی انتخابات که سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است عنوان کرد:چنانچه یازدهمین دوره انتخابات بر اساس این چهاررکن انجام شود نتیجه مطلوبی در این زمینه خواهیم داشت.

عرف با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم انتخابات به دست کسانی بیفتد که آنان را بازار سود تلقی کنند، افزود: اجازه ندهیم پول های مجهول وارد عرصه انتخابات شود.

وی اظهارکرد: از نظر ستاد انتخابات کشور هرگروه سیاسی و یا هر حزب اطلاح طلب و اصول گرایی که دارای مجوز باشد می تواند در چهار چوب قانون اساسی فعالیت داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بیش از ۱۱۰ حزب و تشکل با مجوز جدید فعالیت دارند که وظیفه آنان انسجام بین اقوام و گروه ها است.

عرف با اشاره به انتصاب بانوان در پست های مدیریتی گفت: با توجه به دستور وزیر کشور استاندار می تواند از حضور بانوان به عنوان معاون توسعه منابع و در رده های مدیریتی استفاده کند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهارکرد: حضور بانوان می تواند در کارها را مرتفع کند به طوری که ملاک انتخاب فرد توانمندی آن باشد تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

عرف افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کادر جوانان با انگیزه در چار چوب مدیریتی باشیم.