دو دستاورد فناورانه و پژوهشی ملی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی رونمایی شد


دو دستاورد فناورانه و پژوهشی ملی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی رونمایی شد

آیین رونمایی از دو دستاورد فناورانه و پژوهشی ملی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی همزمان با سی‌ونهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، دو دستاورد "استخراج برم از بستر دریاچه ارومیه" و "تولید پلی آلومنیوم کلراید " در جهاد انشگاهی استان با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استاندار آذربایجان‎‌غربی در این آیین ضمن اعلام حمایت از دستاوردها و یافته های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان گفت: استانداری آماده است تا در قالب تفاهم نامه ای با جهاد دانشگاهی از برنامه‌های این نهاد و یافته های تیمی آن در راستای توسعه اقتصادی استان حمایت کند.
وی وجود تحریم ها را نعمتی برای کشور دانست و افزود: از طریق تحریم ها به دنبال ایجاد جنگ تمام عیار در کشور هستند اما پژوهشگران و دانشمندان ما می‌توانند از این فرصت برای رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند.

امین رستم‌زاده رییس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی هم گفت: جهاد دانشگاهی با طراحی و ارائه ۲۷۰ عنوان خدمات تخصصی پژوهشی و آموزشی و فرهنگی طی یک سال گذشته به ۸۰ هزار نفر از شهروندان استان خدمات فرهنگی آموزشی کارآفرینی و پژوهشی طی سال گذشته ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه تحقق صادرات دانش و فناوری به جای نفت خام در کشور مستلزم ترسیم مدل مدیریتی برای تحقق کیفی چرخه پیشرفت کشور است افزود:جهاد دانشگاهی با چهار حوزه فرهنگ، آموزش و پژوهش و مراکز رشد و کارآفرینی چرخه پیشرفت کشور را بصورت کیفی ترسیم و برای تحقق آن در کشور رقم زده است.

گفتنی است از دستاورد پژوهشی استخراج برم در تولید نمکهای پتاسیم برمید روی در استخراج نفت خام، تولید پلاستیک و پوشش های مقاوم به حرارت،‌ حشره‌کش‌ها،تولید سم، تولید دارو و مواد بهداشتی، ضد عفونی کننده ها، تولید ترکیبات ضد انعقاد خون ،تولید آرام بخش ها، داروهای گشاد کننده عروق، ضد سرطان و پژوهشهای ژنتیک استفاده می شود.
همچنین از "پلی آلومینیوم کلراید" در تصفیه آب آشامیدنی، تصفیه فاضلاب و پساب کارخانه های شیمیایی صنایع نفت و پتروشیمی ، تصفیه فاضلاب های شهری،تصفیه فاضلاب و پساب کشاورزی، صنایع کاغذ سازی، سلولزی نساجی چرم و پوست استفاده می شود.

46

کد خبر 1289264

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها