محفوظ ماندن بخش عمده‌ای از تاریخ کشورمان با همت خبرنگاران


محفوظ ماندن بخش عمده‌ای از تاریخ کشورمان با همت خبرنگاران

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه خبرنگاران بخش عمده‌ای از تاریخ کشورمان را برای نسل‌های آینده محفوظ نگه‌داشته‌اند، گفت: وظیفه همه ما ادای احترام نسبت به تمامی شهدا به‌ویژه شهدای رسانه است تا رشادت‌ها و فداکاری شجاعانه آن‌ها سرلوحه زندگی ما باشد.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش استانی خبرنگار بصیر به‌منظور گرامیداشت یاد شهدای رسانه استان قزوین و ‌نکوداشت شهید خبرنگار شاخص استان «طهماسب شیخ حسنی» با حضور سردار طلایی نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع، زاهدی استاندار قزوین، مسئولان استانی، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در مجتمع فرهنگی هنری باران آبیک برگزار شد.

«عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین در این همایش بابیان اینکه این ایام فرصت خوبی برای نکوداشت اهالی رسانه است، اظهار کرد: ابتکار مسئولان آبیک برای گرامی داشت نام و ‌یاد شهدای رسانه بسیار قابل‌تقدیر است.

وی افزود: در تاریخ ملت‌های مختلف روزهایی وجود دارد که سرنوشت‌ساز و ‌تعیین‌کننده است و می‌تواند قرن‌ها بر افراد مختلف و بشریت تأثیرگذار باشد، یکی از این حوادث واقعه عاشورا بود که تأثیر خود را برای کل بشریت گذاشت.

زاهدی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس متأثر از حماسه بزرگ عاشورا است و می‌توان آن را طلایه‌دار ادامه این حرکت بزرگ نامید چراکه موجب مشخص شدن سره از ناسره و حق از باطل شد.

وی به نقش برجسته خبرنگاران در عرصه‌های گوناگون اشاره و عنوان کرد: ثبت و‌ اطلاع‌رسانی وقایع تأثیرگذار، در ماندگاری آن نقش بسیار مهمی دارد چراکه فرهنگ مرتبط با آن را به نسل‌های مختلف انتقال می‌دهد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس از یک‌سو رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان و ‌از سویی دیگر خباثت و جنایات دشمن را در تاریخ ثبت کردند که امروز به‌عنوان اسنادی مهم قابل‌استفاده است.

این مسئول یادآور شد: باید اسناد مهم برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی و ‌دفاع مقدس را به نسل جوان و‌ نوجوان امروز منتقل کرد.

زاهدی در پایان با تأکید بر اینکه خبرنگاران بخش عمده‌ای از تاریخ کشورمان را برای نسل‌های آینده محفوظ نگه‌داشته‌اند، عنوان کرد: وظیفه همه ما ادای احترام نسبت به تمامی شهدا به‌ویژه شهدای رسانه است تا رشادت‌ها و فداکاری شجاعانه آن‌ها سرلوحه زندگی ما باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا