5 توصیه استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک


... نوشته 5 توصیه استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

نقش و تاثیر استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک بسیار حائز اهمیت است. اما همه نمی‌دانند چطور باید به نحو موثری محصولات‌شان را به صورت آنلاین به بازار عرضه کنند. اگر با اصول و قاعده وارد این بازی نشوید، وقت‌تان را هدر خواهید داد – یا بدتر اینکه، مشتری‌ها را می‌پرانید! در اینجا پنج چیزی را که باید حین تلاش برای استفاده‌ی حداکثری از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک مد نظر داشته باشید به شما معرفی می‌کنیم.

5 توصیه استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک

استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک

۱. یک سیاست رسانه‌ی اجتماعی شفاف داشته باشید

حصول اطمینان از اینکه تمام افرادی که در حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی شرکت‌تان پست یا نظری می‌گذارند حرفه‌ای باشند و حس روشنی از وجه‌ی مرتبط با برند شما داشته باشند بسیار حائز اهمیت است. رسانه‌ی اجتماعی می‌تواند مکانی برای سرگرمی و خوشگذرانی باشد. اما بهترین کار مطمئن شدن از این است کسانی که نماینده‌ی کسب و کار شما هستند همیشه به مشتریان، رقبا، و هر شخص آنلاین دیگری احترام بگذارند.

مطلب مرتبط: رابطه بین شخصیت‌ و استفاده‌ از رسانه های اجتماعی چیست؟

۲. از پلتفرم‌های اجتماعی درست استفاده کنید

سایت‌های اجتماعی مختلف در راستای اهداف مختلفی خدمت‌رسانی می‌کنند، بنابراین، مهم است که برای کسب و کار کوچک‌تان بهترین و درست‌ترین پلتفرم را انتخاب کنید. بعضی محتوا ها را می‌توان در بیش از یک سایت اجتماعی به اشتراک گذاشت. اما ممکن است افزودن محتوای انحصاری به هر پلتفرم و تنظیم پست‌های‌تان بر مبنای مخاطبان هدف‌تان ایده‌ی خوبی باشد. به عبارت دیگر، چیزی که در فیسبوک خوب جواب می‌دهد ممکن است برای مخاطبان ایسنتاگرام جذاب نباشد.

مطلب مرتبط: برندسازی در رسانه های اجتماعی

۳. مدام پست بگذارید

صرف زمان و انرژی برای گذاشتن و قرار دادن پست‌ها به صورت منظم و تشکیل یک فضای اینترنتی خوب مهم است. با اینکه ممکن است به حساب‌های کاربری اجتماعی با تعداد دنبال‌کننده‌های زیاد بیشتر توجه داشته باشید اما نباید به طور کامل از سایر حساب‌های‌تان غافل بشوید.

اگر برای کنترل پلتفرم‌های متعدد اوقات سختی را می‌گذرانید، می‌توانید از یک مدیر سایت استفاده کنید. اگر بتوانید به تمام حساب‌های‌تان از یک مکان دسترسی داشته باشید، پیگیری آن‌ها می تواند بسیار بسیار آسان‌تر باشد.

۴. نگذارید نظرات منفی به شما برسد

در مقاطعی، در رسانه‌ی اجتماعی احتمالا با یک مشتری ناراضی، عصبانی یا حتی گستاخ روبرو خواهید شد. حتی اگر راهی زیرکانه برای پاسخ دادن به فکرتان برسد، واکنش تند نشان دادن با پاسخی نادرست فقط می‌تواند به مشکلات بیشتر دامن بزند و کاری از پیش نخواهد برد.

وقتی به یک نظر منفی پاسخ می‌دهید، بهترین کار این است که حتی در صورتی که مجبور هستید از استرداد یا هر تقاضای دیگری امتناع کنید همچنان ادب و احترام را حفظ کنید. بدنام شدن و شناخته شدن به عنوان صاحب کسب و کار عصبانی ضررش از فایده‌هایش بیشتر خواهد بود. اگر به تازگی کسب و کار کوچک‌تان را به راه انداخته‌اید، مهم است که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین وجه و شهرت خوبی به هم بزنید.

مطلب مرتبط: ۶ اشتباه رسانه های اجتماعی و راه‌کارهایی برای مقابله با آن‌ها

۵. از هشتگ‌های درست استفاده کنید

کسب و کارهایی که از طریق هشتگ‌ها در توئیتر، اینستاگرام و جاهای دیگر جوک می‌سازند، ممکن است پیام نادرستی ارسال کنند. اما استفاده از هشتگ‌های درست به شکلی مناسب و تشویق مشتریان به استفاده از هشتگ‌های مشخص می‌تواند در دراز مدت جواب بدهد. حرکت و فعالیت کافی در فضای مجازی می‌تواند شما را به صورت رایگان و به نحو بسیار ارزشمندی در معرض دید قرار بدهد که باعث می‌شود هشتگ‌تان به یک موضوع محبوب محلی تبدیل شود.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: smartasset

۵ توصیه استفاده از رسانه اجتماعی در کسب و کارهای کوچک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر