اعزام نیروی نظامی کره جنوبی به خلیج عدن


اعزام نیروی نظامی کره جنوبی به خلیج عدن

یروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد، قصد دارد یک دسته از نظامیان خود را امروز (سه‌شنبه) برای مبارزه با دزدی دریایی به خلیج عدن اعزام کند

به گزارش مشرق، نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد دسته ۳۰ از واحد "چئونگ هائه" قرار است اواخر امروز از بندر بوسان در جنوب این کشور به منظور اجرای مأموریت مبارزه با دزدان دریایی به مدت شش ماه از ابتدای سپتامبر، به حوزه سواحل سومالی اعزام شود.

آن طور که مقام‌های کره جنوبی اعلام کرده‌اند این گُردان ۳۰۰ نفره احتیاطی از طریق ناوشکن ۴۴۰۰ تنی "کانگ گام چان" اعزام شده و متشکل از واحدهای ویژه شامل تیم‌های نابودی در زیر آب، یک واحد تفنگداران دریایی، یک واحد ویژه از نوع SEAL و خلبان‌های نیروی دریایی هستند و هدف از اعزام آن‌ها محافظت از کشتی‌های کره جنوبی در سواحل سومالی و همین طور حمایت از کشتی‌های کشورهای دیگر در آب‌های این منطقه است.

بیشتر بخوانید:

آرژانتین از کره جنوبی هواپیمای جنگی خرید+عکس

با این حال اعلام این خبر باعث افزایش حساسیت‌ها از بابت امکان گسترش دادن مأموریت‌های این واحد و کشاندن آن‌ها به حوزه تنگه هرمز شده است؛ جایی که آمریکا از هم پیمانانش خواسته تا با تشکیل به اصطلاح ائتلافی با ادعای تأمین امنیت از کشتی‌ها در این تنگه حضور پیدا کنند.

با وجود آنکه سئول گفته آمریکا در خواست رسمی به این کشور برای شرکت در این ائتلاف نفرستاده اما مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در زمان دیدار چند روز پیش خود با وزیر دفاع کره جنوبی در سئول، بر اهمیت آزادی کشتیرانی در این منطقه تأکید کرده و خواستار حمایت بین‌المللی از این طرح شد.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز با این حال تأکید کرد، ناوشکن مذکور این کشور قرار است ماموریت این واحد را در خلیج عدن ادامه دهد و تدارک برای اعزام آن به معنی در نظر گرفتن مأموریتی در حوزه تنگه هرمز نیست. چوی هیون سو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در نشستی خبری گفت: هیچ تغییر قابل مشاهده‌ای در سیستم‌های تسلیحاتی نصب شده روی این کشتی اعمال نشده و در خصوص این مساله نیز هیچ ارتباطی در سطح کاری با آمریکا برقرار نشده است.

با این حال عده‌ای گفته‌اند که اعزام واحد چئونگ هائه به آب‌های نزدیک ایران می‌توانسته یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای پیوستن سئول به ائتلاف آمریکا قلمداد شود چرا که نیازی به تصویب از سوی پارلمان کره جنوبی هم به دلیل تعداد نظامیان در نظر گرفته شده ندارد.

برآورد شده که یک ماه طول می‌کشد که این سربازان از کره جنوبی به خلیج عدن برسند اما در عین حال گفته شده که فاصله خلیج عدن تا تنگه هرمز چهار روز بیشتر نیست.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور