مجموعه سوارکاری کیش توسط بخش خصوصی توسعه و تجهیز می شود


مجموعه سوارکاری  کیش  توسط  بخش خصوصی توسعه و تجهیز می شود

کیش - ایرنا - تفاهمنامه توسعه میدان اسبدوانی و مجموعه سوارکاری بین المللی کیش، در اجرای راهبرد رویکرد تبدیل این جزیره به مرکز برگزاری مسابقات جهانی و دیپلماسی ورزشی با بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش ایرنا این تفاهمنامه ورزشی روز سه شنبه در مراسمی بین غلامحسین مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش و یک سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شد.

مرمت، بازسازی، ایجاد، توسعه و تجهیزمجموعه سوارکاری المپیک کیش برای توسعه گردشگری ورزشی در بخش های ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای اسب سواری از موارد این تفاهمنامه است.

همچنین توسعه بخش مانژ در قالب ساخت مانژ مسقف ویژه فصل تابستان، توسعه به روز اصطبل ها و راه اندازی ساختمان قرنطینه جهت واردات اسب به کیش مطابق با استانداردها و مقررات روز جوامع بین المللی سوارکاری، محوطه سازی و زیباسازی مجموعه سوارکاری کیش، برگزاری مسابقات اسب دوانی دررشته های مختلف، ایجاد زیرشاخه های جدید و محبوب ورزشی ویژه سوارکاری ازجمله سوارکاری جانبازان و چوگان از جمله مفاد این تفاهم نامه است .که در آینده نزدیک با مطالعات گروه علمی بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در مراسم امضای این تفاهمنامه ورزشی گفت: کیش متعلق به تمامی مردم ایران است و پیشرفت این جزیره برای همه هموطنان به ویژه ساکنان کیش بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش امکانات و زیر ساخت های بسیار خوبی مهیا شده است که ضمن سفر هفته گذشته مسئولان ورزشی کشور هم مورد بازدید قرار گرفت و قرار شد جام اکو در کیش برگزار شود.

تبدیل کیش به مرکز دیپلماسی ورزشی و برگزاری تمرینات و مسابقات بین المللی از جمله سیاستگذاریها و برنامه های اعلام شده منطقه آزاد و از موارد مورد توافق دست اندرکاران ورزشی کشور است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش هفته گذشته در نشستی با دست اندرکاران ورزش کشور برضرورت توجه جدی به دیپلماسی ورزشی به عنوان رویکرد و راهبرد ملی و تبدیل جزیره کیش به مرکز دیپلماسی ورزشی تاکید کرد.

غلامحسین مظفری افزود: این منطقه با امکانات خوب در زمینه های مختلف فرودگاهی ، حمل و نقل هوایی، اماکن اقامتی ومجموعه های ورزشی می تواند به پایگاه برگزاری دیدارهای تدارکاتی و تمرینی تیم های مطرح ورزشی جهان درمنطقه تبدیل شود.

همچنین مسئولان ورزشی و فرهنگی کشور و مدیرعامل منطقه آزاد کیش در نشستی مشترک ضمن بررسی طرح برگزاری اولین دروه مسابقات فرهنگی - ورزشی جام اکو و آسیای میانه بر لزوم تبدیل کیش به پایگاه دیپلماسی فرهنگی و ورزشی کشور تاکید کردند.

در این نشست که روز سه شنبه هفته گذشته با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو، و جمعی از مسئولان کشوری و اصحاب رسانه در مرکز همایشهای بین المللی کیش برگزار شد، شرکت کنندگان در خصوص تبدیل جزیره کیش به مرکز دیپلماسی ورزشی کشور و برگزاری رویدادهای بین المللی فرهنگی ورزشی از جمله برگزاری مسابقات جام اکو به وحدت نظر رسیدند و درعین حال بر ضرورت تقویت،بازسازی، استاندارد سازی و تجهیز و بهره برداردی هرچه بیشتر از این امکانات و ظرفیتها تاکید کردند.

در این جلسه سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه در سال های اخیر دیپلماسی فرهنگی و ورزشی در کشور مغفول مانده تاکیدکرد: جزیره کیش می تواند به پایگاه دیپلماسی فرهنگی و ورزشی کشور تبدیل شود و در این زمینه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش آماده اند تا در جهت تقویت دیپلماسی ورزشی و تبدیل جزیره کیش به قطب فعالیت های ورزشی کشور با سازمان منطقه آزاد کیش همکاری کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه جزیره کیش ظرفیت هاو زیر ساخت های بسیار خوبی دارد ابراز امیدواری کرد با تقویت این زیرساخت ها و بازسازی فضاهای ورزشی، برگزاری مسابقات جام اکو به میزبانی جزیره کیش نقطه عطفی در تقویت تعاملات بین المللی جزیره کیش باشد.

همچنین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا ازعزم جدی این سازمان برای ایجاد کمپ های ورزشی، توسعه و تکمیل امکانات وبازسازی فضاهای ورزشی در جزیره کیش خبرداد و افزود: ما آماده ایم و تلاش می کنیم با استفاده ازتمام ظرفیت های موجود میزبان شایسته ای برای کشورهای عضو اکو باشیم .

دکتر مظفری با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش از همکاری وتوان سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد فضاهای جدید و پیشرفته ورزشی در منطقه نیز استفاده می کند گفت: آب و هوای مطلوب جزیره کیش در بیشتر فصول سال، دریا وسواحل زیباو آرامش و امنیت این جزیره زیبا فرصت ارزشمندی است تا با تقویت فعالیت درحوزه ورزش و رشد گردشگری ورزشی در کیش به پیشرفت اقتصادی کشور نیز کمک کنیم.

* کیش دارای یک باشگاه سوارکاری است، این باشگاه در شمال جزیره (جنب ورزشگاه المپیک) در سال ۱۳۷۳ برای برگزاری مسابقات بین المللی خلیج فارس افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات