بحران‌آفرینی گروه تروریستی الشباب در نظام آموزشی کنیا


بحران‌آفرینی گروه تروریستی الشباب در نظام آموزشی کنیا

گروه بین‌الملل ــ گروه تروریستی الشباب با تهدید مدارس دولتی شهر «ماندرا»ی کنیا، این مدارس را مجبور به استخدام معلمان سومالیایی‌الاصل کرده است.

بحران‌آفرینی گروه تروریستی الشباب در نظام آموزشی کنیا

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در کنیا؛ ماندرا (Mandera) شهری در استان شمال شرقی کنیا، هم مرز با کشور سومالی با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است. اخیرا گروه افراطی الشباب با ترور دو نفر از معلمان مقطع ابتدایی، مدارس دولتی این استان را تهدید کرده است که فقط باید معلمانی که اصالتا سومالیایی هستند، در این استان تدریس کنند.

در غیر این صورت معلمان کنیایی اجازه حضور در مدارس دولتی را نخواهند داشت و الشباب محیط کار و زندگی را برای آنان ناامن می‌کند.

بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش کنیا رسما آگهی استخدام معلمان بومی را که اصالت سومالیایی دارند، منتشر کرده و خواستار استخدام آنها برای ادامه آموزش در مدارس این استان شده است.

در چنین شرایطی مدارس ابتدایی و دبیرستان‌های ماندرا با کمبود معلم مواجه شده و بیش از 1500 معلم سومالیایی‌تبار در این شهر نیاز است.

جنبش جوانان مجاهدین معروف به الشباب یک گروه سیاسی دولت‌خواهی سومالیایی و از گروه‌های افراط‌گرای اسلامی است که از سال ۲۰۱۲ بخشی از شبکه القاعده شد.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت؛ اما در سال ۲۰۱۵ شهرهای بزرگ را از دست داد و توانست تنها چند منطقه روستایی را تصرف کند.

گروه تروریستی الشباب مدعی است که با هدف «جهاد علیه دشمنان اسلام» فعالیت می‌کند و بارها به نیروهای دولتی و اتحادیه آفریقا در موگادیشو، پایتخت سومالی حمله کرده ‌است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت