دانش‌آموزان نیازمند را در آستانه سال تحصیلی دریابیم


دانش‌آموزان نیازمند را در آستانه سال تحصیلی دریابیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی گفت: در آستانه سال تحصیلی به فکر دانش‌آموزان نیازمند باشیم و آنان را در خرید البسه و لوازم‌التحریر یاری دهیم تا دانش‌آموزان نیازمند هم با خوشحالی در کلاس‌های درس حاضر شوند.

دانش‌آموزان نیازمند را در آستانه سال تحصیلی دریابیم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی، امام ‌جمعه موقت کوهبنان در مراسم اقامه نماز عید قربان در مسجد حضرت امام‌(ره) این شهرستان، پس از دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: در روایات ائمه معصومین(ع) در رابطه با اهمیت روز عید قربان سفارش شده که این روز یکی از چهار روز بزرگ سال است که سنت پسندیده قربانی در این روز انجام می‌شود.
وی بیان کرد: غسل، خواندن نماز عید قربان، خواندن زیارت عاشورا و قربانی کردن در این روز بسیار سفارش شده است و لذا انسان باید با کشتن نفس اماره در این روز به آرامش دست پیدا کند.
امام‌جمعه موقت کوهبنان ادامه داد: اصل قربانی برای افراد زنده است که نوعی عبادت محسوب می‌شود؛ البته برای اموات باید به نیابت از آنان قربانی انجام شود.
وی گفت: رسیدگی به امور نیازمندان از فلسفه‌های قربانی است، چون انسان در زمان قربانی باید یک‌ سوم گوشت را برای خود، یک سوم را برای همسایگان و اقوام و یک سوم دیگر را به نیازمندان اختصاص دهد.
حجت‌الاسلام کاظمی اظهار کرد: در آستانه سال تحصیلی به فکر دانش‌آموزان نیازمند باشیم و آنان را در خرید البسه و لوازم‌التحریر یاری دهیم تا دانش‌آموزان نیازمند هم با خوشحالی در کلاس‌های درس حاضر شوند.
وی افزود: در آستانه عید غدیر هستیم که روز بسیار بزرگ و با عظمتی است بر بزرگداشت این روز سفارش بسیار شده؛ در این ‌روز واقعه‌ای حادث و دین اسلام بر همگان عرضه شد.
امام جمعه موقت کوهبنان بیان کرد: در کلام نورانی نبی مکرم اسلام(ص) آمده است که عید غدیر، برترین اعیاد امت من است و لذا بر اطعام در این روز سفارش فراوان شده که به همین مناسبت جشن بزرگ عید غدیر همراه با اطعام در مسجد جامع کوهبنان برگزار می‌شود.
کاظمی با اشاره به سالگرد فاجعه منا و به شهادت رسیدن حدود ۵۰۰ نفر از هموطنانمان، با استناد به کلام مقام ‌معظم رهبری، گفت: در منطقه و دنیا رژیمی به بدی آل سعود وجود ندارد؛ هم ظالم، هم فاسد و هم وابسته است که در حال حاضر قتل عام و کشتار مردم یمن را در دستور کار دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اخبار و تصاویر رسیده از مراسم حج امسال، می‌بینیم که رفتار مسئولان و مأموران سعودی با حجاج ایرانی شایسته شده؛ البته این مهم‌ را مدیون سپاه پاسداران هستیم که به ایران اسلامی عزت بخشید و نوکران استکبار را سر جای خود نشاند.
حجت‌الاسلام کاظمی گفت: وقتی پرچم‌ ایران همیشه سرافراز بر لاشه پهباد آمریکایی و بر عرشه نفتکش انگلیسی به اهتزاز درآمد، تلنگری به نوکران آمریکا و انگلیس در منطقه بود و همین عزت باعث شده که امروز برخی از کشورها به‌دنبال مذاکره و برقراری ارتباط با ایران اسلامی باشند.
نامجو‌کوهبنانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر