اعزام گردان جدید نظامی کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس


اعزام گردان جدید نظامی کره جنوبی برای پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس

کره جنوبی قصد دارد روز سه شنبه نیروهای جدیدی را به خلیج عدن برای مبارزه با دزدان دریایی بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس اطلاعات وزارت جنگ کشور ، گردان سی ام بخش ناوگان دریایی کره جنوبی با نام " چخونخه" از پوسان برای اجرای ماموریت های ضد دزدان دریایی به سواحل سومالی عازم می شود. این نظامیان دفاع از کشتی ها در مقابل حمله دزدان دریایی طی شش ماه از آغاز ماه سپتامبر برعهده خواهند داشت.

ارسال نظامیان کره جنوبی در ارتباط با احتمال توسعه ماموریت های گردان تا تنگه هرمز مورد توجه قرار گرفته است ، جایی که آمریکا از متحدین خود خواست ائتلاف ضد فعالیت های نظامی ایران تشکیل دهند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در زمان دیدار با همتای خود از کره جنوبی در هفته گذشته اهمیت آزادی کشتی ها در منطقه را تاکید کرده و خواستار حمایت بین المللی گردید.

ارسال گردان ناوگان دریایی کره جنوبی در آب های ساحلی ایران یکی از گزینه های احتمالی برای سئول به منظور پیوستن به ائتلاف است، از آنجا که نیازی به تاییده ی پارلمانی لازم نیست.

آمریکا پاسخ های مبهمی را از متحدین خود درارتباط با طرحش برای ایجاد ائتلاف دریافت کرده است. بریتانیا و اسرائیل در خصوص آمادگی خود برای شرکت در این ائتلاف ابراز کردند و در عین حال آلمان امتناع نمود و ژاپن موضع محتاطانه ای اتخاذ کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403