نامه‌نگاری‌های طعنه‌آمیز ترامپ و ترودو


گزارش شده است که دونالد ترامپ و جاستین ترودو از چند ماه پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ دست‌کم چند یادداشت دست نویس را با یکدیگر رد و بدل کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، چهار منبع آگاه از این مساله اظهار کردند که نخستین یادداشت دست نویس را دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پس از انتشار تصویر جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روی جلد مجله "بلومبرگ بیزینس" برای او فرستاد و این حرکت آنقدر عجیب بوده که سفیر کانادا در آمریکا برای حصول اطمینان از موثق بودن آن، با کاخ سفید صحبت کرده است.

به گفته این منابع، ترامپ جلد این مجله را که به ترودو لقب "ضد ترامپ" داده بود، پاره کرده و با ماژیک روی آن نوشته: امیدوارم صحت نداشته باشد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دست نوشته بعدی ترامپ به ترودو اما کمتر از یک سال بعد برای نخست وزیر کانادا فرستاده شد.

ترامپ در دسامبر ۲۰۱۷ در تجمعی در فلوریدا گفت، آمریکا با کانادا کسری تجاری دارد. یک منبع آشنا به مساله یادداشت‌ها اظهار کرد، دست نوشته دوم ترامپ حوالی همان تاریخ برای ترودو ارسال شده است که مضمون آن همسو با اظهارات ترامپ در تجمع فلوریدا بوده است.

ترودو نیز چند هفته در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ واکنش خود به یادداشت ترامپ را برای او ارسال می‌کند. با این حال نامه ترودو روی سربرگ رسمی‌اش نوشته شده بود.

نخست وزیر کانادا در یادداشت خود خطاب به ترامپ نوشت: دونالد عزیز، سال بسیار پرمشغله‌ای بود. از تعطیلات کریسمس لذت ببر؛ سزاوارش هستی.

ترودو در ادامه نوشت: فقط باید موردی را یادآوری کنم. در فلوریدا سخنرانی عالی‌ای داشتی اما در تجارت با کانادا کمی از تعادل خارج شدی. اداره نمایندگی تجاری آمریکا نیز آن را تایید می‌کند. بهترین‌ها را برای سال ۲۰۱۸ آرزو دارم.

در پاکت این نامه همچنین یک نسخه از اطلاعات موجود درباره تجارت با کانادا وجود داشت که در وبسیات اداره نمایندگی تجاری آمریکا منتشر شده بود. ترودو در این نسخه چاپ شده، زیر جمله "مازاد تجارت کالا و خدمات آمریکا با کانادا در سال ۲۰۱۶ ۱۲.۵ میلیارد دلار بوده" خط کشیده بود.

ترودو همچنین دور رقم ۱۲.۵ میلیارد دلار دایره کشیده و کنار آن یک شکلک خنده رسم کرده بود.

یک مقام دولتی کانادا بدون تایید این مکاتبات اظهار کرد: وجود اختلاف نظرهایی میان دو کشور درباره آمار کسری تجاری صحت دارد و ما بارها به آمار وزارت بازرگانی آمریکا و اداره نمایندگی تجاری این کشور اشاره کرده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط