ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی


ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما […] نوشته ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی اولین بار در...

ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی

ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.

ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی

ژلیش ناخن چیست؟

لاک‌های موقت که به نام ژلیش ناخن معروف شده‌اند، در واقع همان لاک کلاسیک هستند که با ژل اکریلیک مخلوط شده است.

لاک های ناخن موقتی بهتر از لاک های داومی می باشد شما باید کاربرد لاک های موقت را بیشتر بدانید.ژلیش ناخن یا لاک موقت چند مرحله دارد که شما می توانید در آرایشگاه به آرایشگر خودتان بگوید از ژلیش برای ناخن هایتان استفاده نماید.

استفاده از لاک معمولی مضرات خاص خودش را دارد در این مقاله لاک معمولی را با ژلیش مقایسه خواهیم کرد این روزها در آرایشگاه قبل از مانیکور کردن ناخن‌ها این سوال از مشتری پرسیده می‌شود؛ لاک معمولی بزنم یا ژلیش؟

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی

لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود.

اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود.

حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد.

تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

باید به شما مژده دهیم که ژلیش ناخن برای ناخن‌های طبیعی شما ضرری ندارد.

البته که برخی از گزارش‌های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش ناخن به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ها به دلیل ماهیت خود ژلیش نیست، بلکه نحوه پاک کردن آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد.

اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن مراحل با دقت انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌کننده استفاده شود، هیچ آسیبی به ناخن‌های شما نمی‌رسد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن می‌شود. ولی حقیقت این است که ناخن در واقع از قسمت‌های مرده بدن محسوب می‌شود که نیاز به نفس کشیدن ندارد!

اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید که بافت ناخنتان کمی آسیب دیده، از کرم یا روغن‌های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده کنید.

در زمان مانیکور کردن کوتیکول ناخن که همان لایه پوستی کنار ناخن است را جدا نکنید، چون می‌تواند باعث عفونت شود.

هزینه ژلیش ناخن در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌تواند از ۴۰-۱۲۰ هزار تومان متغیر باشد.

قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود.

برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌شود.

البته اگر شما ترجیح می‌دهید که برای هزینه ژلیش ناخن، میزان کمتری را در نظر بگیرید، بهتر است که با خرید کیت مخصوص ژلیش ناخن در خانه را با دستان خودتان انجام دهید.

درست است که برای خرید این مجموعه باید هزینه بیشتری را متقبل شوید، ولی اگر کمی آینده‌نگری کنید، می‌بینید که با توجه به هزینه‌های آتی برای هر بار رفتن به آرایشگاه، این روش مقرون به صرفه‌تر است.

برای خرید ژلیش ناخن باید به مراکز مخصوص فروش لوازم آرایشی مراجعه کنید.

ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی

آموزش زدن لاک ژل به صورت مرحله به مرحله

۱- ناخنها را مانیکور میکنیم. دقت کنید که لبه و سطح ناخن هایتان کاملا صاف و متقارن باشند تا در آخر نتیجه کارتان زیباتر شود.

۲ – سطح روی ناخن را بوسیله بافر خش میندازیم و درخشش ناخن را از بین میبریم. سپس دست ها را با آب بشویید و خشک کنید.

۳- کوتیکول ناخن ها را جدا کنید : به کمک قیچی مخصوص کوتیکول ناخن ، تمامی زائده های ناخن را از آن جدا کنید.

۴- لاک پایه یا بیس کت را بصورت یک لایه بسیار نازک میزنیم بصورتی که به اندازه یک سر سوزن با پوست اطراف ناخن فاصله داشته باشد (می‌توانید از برق ناخن معمولی هم استفاده کنید) سپس ٣٠ ثانیه در دستگاه led یا ٢ دقیقه در دستگاه uv قرار میدهیم.

پاک‌ کردن ژلیش

ژلیش ناخن همان لاک کلاسیک هستند که با ژل اکریلیک مخلوط شده است

۵- اگر ژل ناخن شما شفاف است به دلیل اینکه زیر آن دیده می شود بهتر است از لاک ناخن با رنگ های پایه مانند صورتی کمرنگ ، گلبهی یا بژ استفاده کنید.

لاک رنگی را بصورت لایه نازک و با حفظ فاصله ذکر شده میزنیم و بمدت ٣٠ ثانیه در led یا ٢ دقیقه در uv قرار میدهیم ( این مرحله ٢ بار تکرار شود ).

اگر ژل ناخن شفاف نیست نیاز نیست این مرحله را انجام دهید.

توصیه می شود اگر ناخن های ناصاف و کوچکی دارد لایه دوم را لاک بزنید.

۶- در این مرحله لاک ژله ای به رنگ دلخواه را به دقت روی ناخن ها می زنیم.

دقت داشته باشید که با اطراف ناخن تماس نداشته باشد. بمدت ٣٠ ثانیه در led یا ٢ دقیقه در uv قرار میدهیم ( این مرحله ٢ بار تکرار شود ).

۷- تاپ کت ژل را بصورت لایه نازک و با فاصله ذکر شده میزنیم و بمدت ٣٠ ثانیه در led یا ٢ دقیقه در uv قرار میدهیم. (تاپ کت ژل برای درخشش و استحکام لاک استفاده می شود.)

۸- بهتر است تاپ کت را دو بار تکرار کنید مخصوصا روی ناخن طبیعی برای دوام بیشتر.

۹- در اخر پد اغشته شده به کلینزر را روی ناخن میکشیم.

۱۰- دور ناخن را با روغن ناخن چرب کرده و ماساژ می دهیم.

توصیه می شود ناخن ژله ای را بلند درست نکنید زیرا در صورت شکسته شدن به شدت به ناخن پایه آسیب می رساند.

ژلیش ناخن چقدر دوام دارد؟

به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که دقیقاً ژلیش ناخن تا چه مدتی به صورت سالم روی ناخن باقی می‌ماند چون با توجه به تخصص ناخن کار یا برند وسایل آنها، این زمان متغیر است ولی به صورت میانگین می‌توانید زمان یک تا سه هفته را برای لاک ژلیش در نظر بگیرید.

ژلیش ناخن با استون و لاک پاک‌کن پاک نمی‌شود و برای پاک کردن آن باید روشی تخصصی‌تر را پیش بگیرید که در بسیاری از مواقع هم در آرایشگاه یا سالن ناخن انجام می‌شود.

زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش ناخن سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و سیاه شدن در نظر گرفته می‌شود.

در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌اش روی ناخن باقی می‌ماند.

خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید.

به هیچ وجه سعی نکنید لایه‌های خراب شده ژلیش را با دست به شکل نواری از روی ناخن بکنید، چون به بافت ناخن خود آسیب می‌زنید. پس سریع برای ترمیم ژلیش اقدام کنید.

ژلیش ناخن چیست و چقدر دوام دارد؟ | تقاوت لاک ژلیش با لاک معمولی

مزیت‌ های ژلیش ناخن چیست؟

به غیر از ظاهر همیشه آراسته و سالم لاک ناخن، دلایل دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد چرا بسیاری از خانم‌ها برای زیبایی ناخن‌های خود به سراغ ژلیش ناخن می‌روند:

ژلیش سریع خشک می‌شود. خودتان خوب می‌دانید که مدت زمانی که برای خشک شدن لاک ناخن باید بنشینید و دستان خود را روی هوا نگه دارید تا ناخن به جایی اصابت نکند، چقدر آزاردهنده است!

البته که بعد از این مدت هم تا زمان نیم تا حتی یک ساعت باید مراقب باشید که جسم سخت و تیزی به ناخن برخورد نکند و یا لاک به جایی کشیده نشود که قطعاً همه زحمت‌هایتان به باد می‌رود!

لاک ژلیش بعد از مدت زمان کوتاه حدود یک دقیقه‌ای که در زیر نور لامپ مخصوص قرار می‌گیرد، کاملاً خشک می‌شود و دیگر نگرانی برای خراب شدن آن وجود ندارد.

برای افرادی که عادت به جویدن ناخن‌ها دارند، استفاده از لاک ژلیش روشی است که باعث می‌شود عادت خود را ترک کنند.

زمانی که از لاک معمولی استفاده می‌کنید، کار کردن مداوم و ساییدگی با وسایل به ظاهر اولیه آنها خدشه وارد می‌کند.

زمانی که ظرف می‌شویید یا دستان خود را در معرض دمای بالا مانند آب گرم قرار می‌دهید، لاک ناخـن از ابتدا یا انتهای صدف شروع به محو شدن می‌کند و شفافیت خود را از دست می‌دهند. ولی ژلیش در برابر این تغییرات مقاوم است.

در زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره، ژلیش لب پر نمی‌شود و ترک هم نمی‌خورد.

اگر عادت به فعالیت‌های زیاد با دستان خود دارید و یا کار هنری و سختی انجام می‌دهید، ژلیش ناخـن طبیعتاً بیشتر از لاک معمولی روی دستان شما دوام می‌آورد.

اگر می‌خواهید به سفرهای چند روزه بروید، دیگر نگران پاک شدن لاک ناخـن نباشید و نیازی نیست به دنبال پیدا کردن زمانی برای ترمیم لاک خراب شده خود بگردید. ژلیش بدون تغییر می‌تواند سفر شما را تضمین کند.

استفاده از ژلیش برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی، الکل، استون و مانند آنها سر و کار دارند و خصوصاً برای خود کسانی که کار ناخـن انجام می‌دهند، بسیار مناسب است و آسیبی به زیبایی ناخن‌های آنها نمی‌زند.

چطور می‌توان ژلیش را از روی ناخن پاک کرد؟

۲ هفته بعد از زدن ژلیش روی ناخـن با بلند شدن ناخـن فاصله‌ای بین ریشه ناخن و لاک ایجاد می‌شود.

در این هنگام باید ژلیش را از روی ناخن برداشت یا دوباره رنگ آن را تجدید کرد. برای این کار بهتر است به آرایشگاه مراجعه کنید.

آرایشگر پنبه‌ای را با استون صددرصد، نمناک می‌کند و روی ناخـن می‌گذارد و با فویل آلومینیومی آن را می‌پوشاند.

بعد از ۱۵ دقیقه ژلیش پاک می‌شود. با کمک کیت‌های مخصوصی که در بازار به فروش می‌رسد هم می‌توان این کار را در خانه انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات