مراسم ترحیم آیت‌الله محمدآصف محسنی در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود


مراسم ترحیم آیت‌الله محمدآصف محسنی در حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

حجت‌ الاسلام والمسلمین موسوی مالستانی گفت: مراسم ترحیم آیت‌الله محمد آصف محسنی، 25 مردادماه در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی مالستانی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه آیت الله محمد آصف محسنی، نمونه عالمی ولایت مدار، با اخلاص، متدین و مبارز بود، اظهار کرد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی که در پی درگذشت آیت الله محسنی صادر کردند به خوبی این واقعیت را مطرح کردند «ده‌ها سال مجاهدت فی سبیل الله در میدان های سیاسی و فرهنگی و علمی و اجتماعی در کشور اسلامی افغانستان و همراه با مردم شجاع و غیور آن سامان، کارنامه ‌ی افتخارآمیز این روحانی بلندپایه را نشان می دهد و برکات مستمر و ماندگار آن، میراث ارزشمند معنوی آن بزرگوار است.»

عضو دفتر آیت الله العظمی فیاض (از مراجع تقلید شیعیان افغانستان) یادآور شد: آیت الله محسنی، طی سال هایی که ریاست شورای علمای شیعه افغانستان را برعهده داشت به خوبی توانست به حوزه های علمیه این کشور انسجام و اعتبار ببخشد و با تقویت نقش این نهاد حوزوی، مقابل بسیاری از دسیسه های دشمنان علیه شیعیان ایستادگی کرد.

وی افزود: آیت الله محسنی با تاسیس حزب شیعی «حرکت اسلامی افغانستان» به مبارزات شیعیان افغانستان علیه شوروی وحدت بخشیدند و نقش جامعه تشیع در افغانستان را برجسته کرد.

موسوی مالستانی اضافه کرد: آیت الله محسنی که نزد برخی از جریان ها و گروه های مردم بیشتر به عنوان یک مبارز خستگی ناپذیر و با اخلاص شناخته می شد، از نظر علمی نیز در سطح بسیار بالایی قرار داشت که حاصل سال ها بهره مندی از جلسات درس آیات عظام سید ابوالقاسم خویی، حسین حلی و سید عبدالاعلی سبزواری بود.

وی با بیان اینکه درگذشت آیت الله محسنی موجب تاسف و تاثر علما، روحانیون و طلاب افغانستان شد، گفت: مهاجران افغانستانی ساکن تهران به منظور تکریم این مرجع تقلید و عالم مجاهد، مراسم بزرگداشتی به یاد آن عالم وارسته، در روز جمعه، ۲۵مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می کند.

عضو دفتر آیت الله العظمی فیاض افزود: «عبدالقیوم سجادی»، نماینده مردم ولایت غزنی در دوره ‌های پانزدهم و شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان، سخنران این مراسم است.

یادآور می شود، آیت ‌الله محمد آصف محسنی، رئیس شورای علمای شیعه و از پرنفوذترین روحانیان افغانستان،۱۴مردادماه به دلیل بیماری و در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر