احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا 1 به 3 است


احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا 1 به 3 است

بانک آمریکا هشدار داده که اقتصاد این کشور به احتمال 1 به 3 طی سال جاری وارد رکود می شود.

احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا 1 به 3 است
به گزارش فانوس، بانک آمریکا هشدار داده که اقتصاد این کشور به احتمال 1 به 3 طی سال جاری وارد رکود می شود. جنگ تجاری با چین افزایش یافته و نرخ بهره برای آرام کردن بازار پایین آمده است.

علی رغم این که طبق یک مدل رسمی، احتمال رکود اقتصادی در آمریکا در سال آینده یک به پنج تخمین زده می شود، مایکل میر، اقتصاددان ارشد بانک آمریکا، به مشتریان هشدار داد که احتمال رکود نزدیک‌تر و 1 به 3 است.

میر طی یادداشتی گفت:« افزایش جنگ تجاری چین و آمریکا که آخرین قربانیانش کشاورزان آمریکایی هستند و کندی رشد اقتصاد جهان ،علائم اقتصادی را در وضعیت هشدار قرار داده است. کشاورزی آمریکا به خاطر سیل و خشکسالی از قبل آسیب پذیر شده بود».فروش خودرو، تولید صنعتی و ساعتهای کاری سه تا از پنج نشانه ای هستند که این بانک برای ردیابی تجارت از آنها استفاده می کند و حالا هر سه در شرایطی قرار دارند که در رکوردهای قبلی قرار داشتند.

در همین حین، قیمت ها برای مصرف کننده 2.3 درصد در 6 ماه اول 2019 افزایش یافته که سریعترین افزایش طی سالهای اخیر است. بدون شک با اعمال 10 درصد عوارض بیشتر بر 300 میلیارد دلار کالاهای چینی در ماه آینده، قیمت ها باز هم افزایش می یابند.

ادعا می شود نرخ بیکاری بسیار پایین است که به نظر می رسد یک نقطه مثبت است ولی دونالد ترامپ خودش تاکید کرده که آمار اشتغال را می توان دستکاری کرد. اگر آمریکایی ها دیگر به دنبال شغل نباشند، اگر هرگز استخدام نشده باشند یا اگر حتی برای یک ساعت کار طی یک دوره دستمزد دریافت کرده باشند ولی شغل دائمی نداشته باشند، بیکار شناخته نمی شوند. در 2015 ، وقتی باراک اوباما نرخ بیکاری را 5.6 درصد اعلام کرد، ترامپ اظهار داشت رقم واقعی به 20% نزدیک است. حالا با اعلام نرخ بیکاری 3.7 درصد در دولت خودش، ترامپ فراموش کرده نرخ مشارکت نیروی کار با 62.7 درصد در پایین ترین حد از 1977 قرار دارد. محاسبات غیر رسمی نرخ واقعی بیکاری را بالای 13 درصد نشان می دهد.

بیش از ده سال پس از رکود 2008، هنوز بسیاری از خانواده ها به شرایط عادی بازنگشته اند. نرخ نابرابری در اقتصاد آمریکا در بالاترین حد از زمان آن رکود بزرگ قرار دارد ولی منابع دولتی این را قبول نمی کنند. میانگین صنعتی داوجونز بیش از 400 امتیاز در روز دوشنبه سقوط کرد. سهام بانک آمریکا 2.5 درصد پایین آمده است.

چتان آهیا، یک اقتصاددان دیگر در بانک آمریکا پیش بینی می کند در صورت افزایش جنگ تجاری، اقتصاد آمریکا طی 3 فصل آینده دچار رکود شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی