دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه منعقد کردند


دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه منعقد کردند

دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان با هدف جذب دانش آموختگان برتر دوره دکترا (جایزه دکتر آشتیانی)، تفاهم‌نامه منعقد کردند

دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه منعقد کردندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، به منظور فراهم کردن تسهیلات و زمینه‌های جذب هدفمند دانش‌آموختگان برتر دوره دکترا، بین دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه منعقد شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به عنوان اعتبار «راتبه پژوهشی و راتبه تجهیزات دکتر کاظمی آشتیانی» برای جذب ۳۰ تن از دانش‌آموختگان برتر این دانشگاه اختصاص یافت. اعتبار مذکور به ازای هر یک از برگزیدگان جایزه دکتر کاظمی آشتیانی برابر با ۴۰۰ میلیون ریال است که ۲۰۰ میلیون ریال آن بابت راتبه پژوهشی و ۲۰۰ میلیون ریال بابت راتبه تجهیزات تخصیص می‌یابد.
چنانچه دانش‌آموخته برتر پیش از برگزیدگی به‌عنوان «دانش‌آموخته برتر»، به عضویت هیأت علمی دانشگاه درآمده باشد، تنها از اعتبار راتبه پژوهشی بهره‌مند می‌شود.
جذب دانش‌آموختگان برتر به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه (تن‌ها هیأت علمی رسمی یا پیمانی)، تأمین فضای اداری و کاری مناسب برای مشمولان تفاهم‌نامه و در اختیار قراردادن تسهیلات جایزه مطابق با مقررات جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به عضو هیأت علمی برگزیده و گروه متبوع وی، از تعهدات دانشگاه در این تفاهم‌نامه است.
گفتنی است، راتبه عبارت است از هزینه‌ای که برای تحصیل در رشته یا دوره‌ای معین به شخصی اختصاص داده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در جا مانده