به گزارش افکارنیوز،

عضو فراکسیون امید مجلس دهم با تشریح سناریوهای احتمالی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هر چه نیروهای تایید صلاحیت شده اصلاح طلب کمتر باشد، استفاده از سناریوهای بعدی بیشتر می‌شود و به لحاظ راهبردی، فرض ائتلافی شبیه به لیست امید هم پیش بینی شده است.

اخبار سیاسی- «محمود صادقی» روز سه شنبه افزود: برای انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، چهار سناریو پیش بینی شده است که این سناریوها به عواملی چون میزان باز بودن فضا و پیش بینی سطح مشارکت عمومی بستگی دارد. اگر هر دو شاخص ذکر شده در حد مطلوب باشد، لیست خالص اصلاح طلبی ارائه می شود. اگر دست اصلاح طلبان باز باشد با آزادی عمل بیشتر، نیروهای قوی و شاخص خود را به مردم معرفی می کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی در خصوص آرایش انتخاباتی زود است و نمی توان تصویر روشنی از شرایط گروه های سیاسی ارائه کرد. اصلاح طلبان دیدگاه های مختلفی دارند و در حال رایزنی، تبادل نظر و جمع بندی راهبردها و سیاست های انتخاباتی خود هستند. با وجودی که کارهای مقدماتی برای ورود به انتخابات شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان انجام شده است ولی هنوز برنامه های انتخاباتی منسجم، نهایی و تصویب نشده است.

عضو کارگروه راهبردهای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: دیدگاه های مختلفی در خصوص کمیت و کیفیت حضور اصلاح طلبان در انتخابات وجود دارد. حضور مشروط و یا کناره گیری از انتخابات از جمله مواردی است که از طرف اشخاص حقیقی مطرح می شود، ولی نهادها و احزاب اصلاح طلبی تاکنون موضع رسمی خود در این خصوص را اعلام نکرده اند.

صادقی یادآور شد: شاید در یک ماه آینده راهبردهای انتخاباتی اصلاح طلبان مشخص شود اما اینکه چرا تاکنون این راهبردها مدون نشده است به شرایط ویژه ای که به سر می بریم ارتباط دارد. گروه های سیاسی در حال ارزیابی اوضاع هستند و برنامه ها و رفتارهای تشکیلاتی خود را تا زمان انتخابات به روز و همگن می کنند.

دستاوردهای فراکسیون امید دیده نشده است

صادقی افزود: بخش مهمی از راهبردهای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان معطوف به اقناع، شیوه حضور و مشارکت مردم در انتخابات و همچنین بخش مهمی از ضعف فراکسیون امید در ارتباط با رسانه ها و مردم است.

مسئول کارگروه ارزیابی و پایش شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: دستورالعمل و شیوه نامه ای برای سنجش عملکرد فراکسیون امید طراحی کردیم. به عنوان نماینده مجلس به رغم کاستی ها، فراکسیون امید کارهای شایسته ای انجام داده است. دستاوردهای نمایندگان اصلاح طلب مجلس، دیده نشده و برای مردم ملموس نیست، به همین دلیل لازم است این دستاوردها مورد سنجش قرار گیرد و اطلاع رسانی شود. باید موانع و مشکلاتی که بر سر راه نمایندگان اصلاح طلب مجلس وجود داشته برای آگاهی بخشی به مردم بیان شود.

وی تاکید کرد: قصد فرافکنی ندارم ولی باید اذعان کرد مجموعه اصلاح طلبان و فراکسیون امید دارای ضعف های داخلی و درون تشکیلاتی هستند که ضمن شناسایی و رفع این ضعف ها باید دستاوردها و فعالیت های این مجموعه نیز به مردم گفته شود. معتقدم اگر تصویر واقعی از نقاط ضعف و قوت های از مجموعه ارائه شود، خیلی از افرادی که مردد هستند و انگیزه کمی برای حضور در انتخابات دارند با مطالعه دستاوردهای نمایندگان اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات ترغیب و متقاعد می شوند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: عامل مهمی که مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب و تشویق می کند؛ ارائه کارنامه نمایندگان و تاثیر گذاری آنها در طرح و تصویب قوانین به رغم موانع و محدودیت ها است.