آمریکا و همپیمانان غربی اش منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده اند


آمریکا و همپیمانان غربی اش منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده اند

خبرگزاری آریا- تجربه نشان می‌دهد حضور آمریکا و ناوگان نیروی دریایی خارجی در خلیج فارس هرگز امنیت نیاورده است.

آمریکا و همپیمانان غربی اش منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده اند
خبرگزاری آریا- وزیر خارجه: تجربه نشان می‌دهد حضور آمریکا و ناوگان نیروی دریایی خارجی در خلیج فارس هرگز امنیت نیاورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ­وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات آمریکا در خلیج فارس برای تشکیل ائتلاف دریایی را اقدام خصمانه علیه ایران توصیف کرد.
محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: این (تنگه هرمز) آبراه کوچکی است و هرچه کشتی های متعلق به نیروی دریایی سایر کشورها, بیشتر در این آبراه حضور داشته باشند, امنیت آن برای همگان کمتر خواهد شد. تجربه نشان می دهد, حضور آمریکا و ناوگان نیروی دریایی خارجی در خلیج فارس هرگز باعث ایجاد امنیت نشده است.
ظریف افزود همه ما خاطرات بسیار ناراحت کننده ای از اقدام کشتی های آمریکایی به سرنگون کردن یک فروند هواپیمای مسافربری ایرانی در سال 1988 داریم که 290 سرنشین آن کشته (شهید) شدند. بنابراین, به اعتقاد ما بهترین کاری که آمریکا می تواند برای حفاظت از ترددهای دریایی انجام دهد این است که مداخله نکند. این اقدام (آمریکا) اساسا یک اقدام خصمانه علیه ایران است و به نظر من هیچ تاثیری جز ناامنی نخواهد داشت.

ظریف: آمریکا و همپیمانان غربی اش منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده اند
محمد جواد ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه درباره وابستگی تسلیحاتی کشورهای عربستان سعودی و امارات به آمریکا گفت: آمریکا میلیاردها دلار تسلیحات در منطقه می فروشد. آمریکا سال گذشته میلادی 50 میلیارد دلار تسلیحات به برخی کشورهای این منطقه فروخت. برخی از کشورهای این منطقه که کمتر از یک سوم جمعیت ما (ایران) جمعیت دارند 87 میلیارد دلار صرف تامین و تدارکات نظامی خود کردند فقط بیایید مقایسه کنید ایران در سال گذشته 16 میلیارد دلار صرف بخش نظامی خود کرد, درحالی که حدود یک میلیون نفر در بخش نظامی ایران شاغل هستند ما فقط 16 میلیارد دلار هزینه کردیم.
ظریف افزود امارات عربی متحده که کل جمعیت بومی آن یک میلیون نفر است, 22 میلیارد دلار صرف (بخش نظامی خود) کرد! عربستان سعودی 83 میلیارد دلار صرف بخش نظامی خود کرد! اگر شما درباره تهدیدات ناشی از کشورهای منطقه صحبت می کنید,(بدانید) تهدید از جانب آمریکا و همپیمانان غربی آن است که تسلیحات را به این منطقه سرازیر کردند و این منطقه را به بشکه باروتی تبدیل کردند که آماده انفجار است.
گفتنی است؛ مصاحبه کامل الجزیره انگلیسی با وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت گرینویچ (حدود ساعت پنج بامداد فردا به وقت تهران ) پخش خواهد شد.­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته