وظیفه مهم فدراسیون تکواندو در عدم تکرار تجربیات گذشته


وظیفه مهم فدراسیون تکواندو در عدم تکرار تجربیات گذشته

فدراسیون تکواندو بعد از درخشش خیره کننده و کسب سومین عنوان قهرمانی جهان توسط دختران نونهالان باید از تجربیات گذشته استفاده و زمینه را برای تداوم رشد این نسل فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای گذشته تیم نونهالان دختر کشورمان در چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان با عملکردی درخشان و با اقتدار برای سومین بار به مقام قهرمانی جهان دست یافت.

دستاوردی بزرگی که قطعا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر فدراسیون تکواندو برای آینده خواهد بود تا با حفظ و نظارت دقیق بر عملکرد این بازیکنان، شرایط را بر تداوم رشد این نفرات مهیا و خون تازه‌ای را به تیم ملی تکواندو بانوان تزریق کند. تکواندو بانوانی که با مدال برنز کیمیا علیزاده در المپیک گذشته امیدواری‌های بیشتری نسبت به تسریع روند رشد آن وجود داشت، اما آنگونه که باید و شاید در سالیان اخیر در نتیجه‌گیری موفق نبوده است.

این در حالی است که فدراسیون تکواندو سرمایه‌گذاری خوبی را در بخش نونهالان در 5 سال اخیر انجام داده است و نتیجه آن را با کسب سه مقام قهرمانی و یک مقام سومی مسابقات نونهالان جهان و یک عنوان قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی مسابقات نوجوانان جهان به خوبی دریافت کرده است، اما متاسفانه مشکل بعد از پایان رقابت‌های رده سنی نوجوانان آغاز شده است.

به دلیل عدم برگزاری رقابت‌های رده سنی جوانان و امید در رشته تکواندو اکثر این نفرات پس از پایان مسابقات رده نوجوانان به حال خود رها شدند. برخی نیز با حضور زودهنگام در تیم تکواندو بزرگسالان و تفاوت کیفی فاحش مسابقات این رده سنی با رده پایه و عدم نتیجه‌گیری از لحاظ روحی دچار مشکل و روند پیشرفت خود را ادامه ندادند.

در سالیان اخیر پریسا جوادی، زهرا پوراسماعیل، ناهید کیانی، مهسا جدی، فاطمه اموری، مبینا نژاد، مهلا مومن‌زاده، یلدا ولی‌نژاد، کیمیا همتی و کیمیا علیزاده موفق به کسب مدال در مسابقات جهانی نونهالان ، نوجوانان و حتی المپیک نوجوانان شدند، اما تنها کمیا علیزاده و مهلا مومن‌زاده توانستند در رده بزرگسالان نیز روند موفقیت خود را ادامه بدهند.

این درست است که این تکواندوکاران با توجه به شرایط سنی خود هنوز جای برای درخشش در رده بزرگسالان را دارند، اما قطعا اگر این نفرات به جای حضور مستقیم در تیم ملی بزرگسالان با تشکیل تیمی امید ابتدا در این تیم حاضر و با حضور در تورنمنت‌های با سطح کیفی پایین‌تر رفته رفته به تیم ملی تزریق می‌شدند نتایج بهتری را برای ما به همراه داشت.

اینکه تکواندو بانوان در بخش بزرگسالان با فقر بازیکن همراه است را نمی‌توان کتمان کرد، اما تجربه سالیان اخیر نشان داده است که حضور زودهنگام این نفرات نیز در تیم ملی بزرگسالان نتایج خوبی را به همراه نداشته است.

از طرفی فدراسیون تکواندو که نیاز توجه به رده‌های پایه را احساس و سرمایه‌گذاری در این رده را از سالیان گذشته آغاز کرده است، باید این روند را در تیم بزرگسالان نیز ادامه و در طول سال شرایطی را فراهم کند تا بازیکنان ما با حضور در تورنمنت‌ها و اردوهای مشترک به خودباوری رسیده و تجربیات خود را افزایش بدهند. تا زمانی که دختران ما با بهترین‌های دنیا در رویدادهای متفاوت پا نزنند، نمی‌توان از آنها انتظار داشت که در رقابت‌های جهانی و المپیک دستاوردهای رده پایه خود را تکرار کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403