توضیح یک نماینده مجلس درباره افزایش 120 درصدی قیمت مسکن


توضیح یک نماینده مجلس درباره افزایش 120 درصدی قیمت مسکن

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن در کشور، کاهش چشمگیر معاملات است، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن فعالیت دلالان در این عرصه بوده، حال در شرایط کنونی با افزایش حداکثری قیمت‌ها، دلالان دیگر فضا را برای فعالیت مهیا نمی‌بینند، از این رو با خروج دلالان، بازار مسکن به سمت ثبات و...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیم یارمحمدی، قیمت مسکن در دو ماه اخیر را نزولی دانست و گفت: در شرایط کنونی در کلانشهرها از جمله تهران قیمت مسکن به میزان قابل قبولی کاهش یافته و این کاهش قیمت محسوس است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه املاک، در کلانشهری مانند تهران قیمت مسکن با متراژ بالای ۱۵۰ متر حدود ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت ملک با متراژ پایین تر از آن، بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت.

وی افزود: در دو سال اخیر قیمت مسکن در کلانشهرها بیش از ۱۲۰ درصد افزایش داشته و این مسئله در برخی از این شهرها به ویژه تهران افزایش بیشتری نیز داشته است، به طوری که مناطق شمالی پایتخت رکوردار افزایش قیمت املاک در کشور هستند.

توضیح یک نماینده مجلس درباره افزایش 120 درصدی قیمت مسکن

یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن در کشور، کاهش چشمگیر معاملات است، به‌طوری که بر اساس آمارها میزان خرید و فروش مسکن حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن فعالیت دلالان در این عرصه بوده، حال در شرایط کنونی با افزایش حداکثری قیمت‌ها، دلالان دیگر فضا را برای فعالیت مهیا نمی‌بینند، از این رو با خروج دلالان، بازار مسکن به سمت ثبات و آرامش رفته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم کاهش کنونی قیمت مسکن موقتی بوده و دولت برای تحقق این مسئله در دراز مدت باید برنامه‌هایی همچون تولید گسترده و انبوه مسکن را عملیاتی کند.

گفتنی است علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن هفته گذشته از کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سراسر کشور هم‌زمان با عید غدیر خبر داد. طرح اقدام ملی شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود که برای جامعه هدف این طرح تعریف شده است.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1289122

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد