مرگ و میر در اثر «آسم» به بالاترین میزان خود رسید


مرگ و میر در اثر «آسم» به بالاترین میزان خود رسید
نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد، مرگ و میر در اثر بیماری آسم به بالاترین میزان خود طی ۱۰ سال گذشته در انگلیس رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، مرگ و میر در اثر بیماری آسم به بالاترین میزان خود طی ۱۰ سال گذشته در انگلیس رسیده است.

آمارها حاکی از آن است که طی یک دهه بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در اثر ابتلا به بیماری تنفسی آسم درانگلیس و ولز جان باخته‌اند.

داده‌ها به خوبی نشان می‌دهد شیوع آسم از دهه ۱۹۷۰ به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌است؛ در سال ۲۰۱۱، حدود ۳۰۰ میلیون نفر در سطح جهان به این بیماری مبتلا بودند و این بیماری حدود ۲۵۰ هزار مورد مرگ و میر را سبب شد.

سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ نفر جان خود را در انگلیس از دست داده‌اند که ۸ درصد از تلفات در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

این ارقام همچنین افزایش تعداد مردانی که در اثر این بیماری درگذشته‌اند را نشان می‌دهد؛ به طوری که سال گذشته ۴۳۶ مرد در اثر آسم جان خود را از دست دادند و این رقم در سال ۲۰۱۷ تنها ۳۷۰ نفر بوده است.

داده‌های دفتر ملی آمار (ONS) نشان می‌دهد که تلفات ناشی از بیماری شایع ریوی در طی ۱۰ سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته است.

کارشناسان عدم مراقبت‌های اساسی را عامل این افزایش معرفی می‌کنند، ۲.۹ میلیون (۶۰ درصد) بیماران در انگلیس و ولز در بررسی سالانه بیماری ریوی خود شرکت نکرده‌اند و همین موضوع منجر به التهاب شدید در آنها شده است.

براساس داده‌های موجود، از هر ۱۲ بزرگسال یک نفر (۴.۳ میلیون) و از هر ۱۱ کودک یک نفر (۱.۱ میلیون) در انگلیس برای آسم تحت درمان قرار می‌گیرند.

طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در ایالات متحده از هر ۱۳ نفر یک نفر دارای بیماری ریه است.

یک بررسی جدید بیانگر آن است که هوای گرم می‌تواند علائم بیماری آسم را سبب شود که هنوز دانشمندان تحقیقات خود در این باره را تکمیل نکرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها