آتش سوزی پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا مهار شد


آتش سوزی پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا مهار شد

آستارا-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: آتش سوزی در محدوده پارک جنگلی بی بی یانلو واقع در بخش مرکزی این شهرستان ظرف یک ساعت مهار شد.

نسرین غزنوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: علت آتش سوزی بی احتیاطی گردشگران در برافروختن آتش بود و غروب دیروز پنج مامور یگان حفاظت منابع طبیعی و آتش نشانی با کمک مردم، آن را خاموش کردند.

غزنوی بیان کرد: در این حادثه ۵۰ متر مربع از اراضی ملی در آتش سوخت و به برخی گونه های ارزشمند جنگلی خسارت وارد شد و هفته گذشته نیز آتش سوزی حدود دو هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه دربند آستارا مهار شد.

وی به گردشگران و اهالی منطقه توصیه کرد از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری یا حداقل بعد از اطمینان از خاموش شدن کامل آتش، جنگل را ترک کنند.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و ۳۲ هزار هکتار آن را گونه های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و پارک جنگلی بی بی یانلو با یکهزار و ۶۰۰ هکتار جزو مناطق گردشگری این شهرستان به شمار می رود.

۷۱۰۵/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول