خوشحالی تحصن کنندگان در لندن از خبر آزادی شیخ زکزاکی


خوشحالی تحصن کنندگان در لندن از خبر آزادی شیخ زکزاکی

آزادی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و عزیمت وی به هند برای درمان، خوشحالی تحصن کنندگان مقابل سفارت این کشور را در انگلیس به دنبال داشت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، آزادی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و عزیمت وی به هند برای درمان، خوشحالی تحصن کنندگان مقابل سفارت این کشور را در انگلیس به دنبال داشت.
تلویزیون العالم اعلام کرد مقامات نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی این کشور را پس از چهار سال بازداشت، آزاد کردند. وی برای درمان عازم هند شد.
تحصن کنندگان مقابل سفارت نیجریه در لندن که تحصن آن‌ها ۳۳ روز طول کشید، آزادی وی و همسرش را جشن گرفتند.
گزارشگر العالم در گزارشی گفت وخامت حال شیخ الزکزاکی باعث شد مقامات قضایی کشور دستور آزادی وی را صادر کنند و به وی اجازه دهند برای درمان عازم خارج از کشور شود. ۱۴۸ پزشک با تخصص‌های مختلف از ایران، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان و هند با فرستادن پیامی برای مقامات نیجریه درباره وخامت حال شیخ زکزاکی هشدار دادند و بر ضرورت انتقال وی به بیمارستان تخصصی برای درمان تاکید کردند.

وکلای شیخ اعلام کردند وی چشم راست خود را از دست داده است و احتمال دارد چشم دیگر را نیز از دست بدهد. به گفته وکلای شیخ زکزاکی هنوز تعدادی ترکش و گلوله ناشی از حمله سال ۲۰۱۵ ارتش نیجریه به منطقه زاریا و ارتکاب جنایتی که شمار زیادی از افراد در آن شهید و زخمی و تعدادی نیز بازداشت شدند، در بدن وی مانده است. تحصن کنندگان مقابل سفارت نیجریه در لندن از شنیدن خبر آزادی شیخ و همسرش و اجازه به آن‌ها برای عزیمت به هند خوشحال شدند و شادمانی کردند. این افراد برای اعمال فشار بر مقامات نیجریه به منظور توقف رعب و وحشت علیه شیخ زکزاکی و خانواده و طرفداران وی، ۳۳ روز مقابل سفارت نیجریه در لندن تحصن کردند. همزمان با این تحصن، نیجریه نیز شاهد اعتراضات و تظاهرات بود که طی آن صد‌ها نفر به ضرب گلوله نیرو‌های امنیتی شهید یا زخمی شدند. نیرو‌های امنیتی همچنین شمار زیادی از اعضای جنبش اسلامی را بازداشت کردند. سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری استفاده افراطی ارتش نیجریه از خشونت علیه طرفداران شیخ زکزاکی را محکوم کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...