بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟


طی ده سال اخیر، تعداد دانشجویانی که ترکیه را برای تحصیل انتخاب کرده اند روز به روز در حال افزایش است. سیاست های دولت نیز با هدف جذب دانشجویان خارجی شکل گرفته و بورس های تحصیلی متنوعی در نظر گرفته است. گفته شده کشور ترکیه در سال 2018، روی پذیرش 100 هزار دانشجو سرمایه گذاری کرده. از آنجا که دانشگاه های ترکیه از استانداردهای اروپایی و جهانی...

طی ده سال اخیر، تعداد دانشجویانی که ترکیه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند روز به روز در حال افزایش است. سیاست‌های دولت نیز با هدف جذب دانشجویان خارجی شکل گرفته و بورس‌های تحصیلی متنوعی در نظر گرفته است. گفته شده کشور ترکیه در سال 2018، روی پذیرش 100 هزار دانشجو سرمایه گذاری کرده. از آنجا که دانشگاه‌های ترکیه از استانداردهای اروپایی و جهانی برخوردارند و با توجه به فرهنگ و موقعیت آسیایی و اروپایی این کشور، دانشجویان بی‌شماری را جذب کرده‌اند. در ادامه با معتبرترین دانشگاه‌های ترکیه آشنا شوید.

دانشگاه بیلکنت Bilkent University

بیلکنت یعنی «شهر یادگیری و علم». دانشگاه بیلکنت مقام نخست را در بین 10 دانشگاه برتر ترکیه کسب کرده است. در میان دانشگاه‌های برتر جهان هم مقام 401 را دارد. این دانشگاه خصوصی در سال 1984 در آنکارا تاسیس شد. کلاس‌ها و دروس دانشگاه بیلکنت به زبان انگلیسی تدریس شده و نیازی به تسلط شما به زبان ترکی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ادامه تحصیل در این دانشگاه کلیک کنید: Bilkent University

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول دانشگاه دولتی‌ای است که سالانه تعداد بی‌شماری دانشجو به خصوص در پایه ارشد جذب می‌کند. این دانشگاه که از 17 دانشکده تشکیل شده جزو دانشگاه‌های برتر ترکیه قرار میگیرد. در سطح جهان نیز این دانشگاه سطح مناسبی دارد. این دانشگاه در سال 1453 تاسیس شد و 9 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

سایت دانشگاه استانبول: www.istanbul.edu.tr

دانشگاه علوم پایه ترکیه، دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ دانشگاه دیگری است که در سال 1993 در استانبول تاسیس شد. این دانشگاه به نام موسس خود، کوچ نام گرفت. رشته‌های علوم پایه، اقتصاد، بهداشت و مهندسی در آن به زبان انگلیسی تدریس می شود. البته حدود 4 درصد از دروس دانشگاه کوچ به زبان ترکی تدریس می‌شود. اگر به دنبال دریافت بورسیه هستید می توانید برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنید. 14 درصد دانشجوبان دانشگاه کوچ بورسیه تحصیلی دارند. به خصوص مدرسه عالی بهداشت دانشگاه کوچ بورسیه‌های متعددی به دانشجویان اختصاص می‌دهد. از 5500 دانشجوی در حال تحصیل در این دانشگاه 460 نفر خارجی هستند. این دانشگاه در رتبه‌بندی سال 2018 در مقام 301 قرار گرفت.

سایت دانشگاه کوچ: www.ku.edu.tr

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

دانشگاه بغازیچی Bogazici Universit

دانشگاه بغازیچی اولین دانشگاه آمریکایی بود که خارج از ایالت متحده تاسیس شد. البته در آن زمان این دانشگاه کالج رابرت نام داشت. سال تاسیس این دانشگاه به سال 1863 بر می‌گردد. زبان تدریس این دانشگاه انگلیسی و نظام آموزشی آن شبیه نظام آموزشی آمریکا است. اغلب رشته‌های علوم انسانی، هنر، مهندسی، علوم پایه و... در این دانشگاه تدریس می‌شود. در حال حاضر حدود 17 هزار دانشجو رد این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

سایت دانشگاه بغازیچی: www.boun.edu.tr

دانشگاه فنی ترکیه

دانشگاه فنی ترکیه در آنکارا واقع شده و دانشگاه خاورمیانه نام دارد. پذیرش در این دانشگاه قدری دشوار است. از میان یک میلیون درخواستی که برای این دانشگاه فرستاده می‌شود تنها 1/5 درصد آن پذیرفته می‌شود. از آنجا که این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه است و تخفیفات زیادی در آن در نظر گرفته شده، طرفداران بی‌شماری دارد. این دانشگاه در 40 رشته کارشناسی، 97 رشته ارشد، 42 رشته دکتری در حال فعالیت است. همه رشته‌ها در این دانشگاه به جز رشته ترکی استانبولی و تاریخ انقلاب،به زبان ترکی تدریس می‌شوند.

سایت دانشگاه خاورمیانه: www.metu.edu.tr

دانشگاه آنکارا

این دانشگاه نیز در رنکینگ دانشگاه‌های ترکیه مقام بالایی دارد و جزو بهترین دانشگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال 1925، با رشته حقوق آغاز به فعالیت کرد. امروزه تعداد دانشکده و موسسات تحقیقی آن بسیار افزایش پیدا کرده. دروس این دانشگاه به زبان ترکی تدریس می‌شود و تسلط به زبان ترکی ضروری است. این دانشگاه هم‌چنین به کتابخانه بزرگش شهرت دارد. دانشجویان این دانشگاه می‌توانند اینترنتی به میلیون‌ها کتاب دسترسی داشته باشند.

سایت دانشگاه آنکارا: en.ankara.edu.tr

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

دانشگاه سابانجی Sabancı

دانشگاه سابانجی از جمله دانشگاه‌های تازه تاسیس ترکیه است. درست است که زمان زیادی از تاسیس این دانشگاه نمی‌گذرد (تاسیس در سال 1994) اما با بورس‌های تحصیلی طرفداران بی شماری پیدا کرده. کمتر از نیمی از دانشجویان این دانشگاه بورس تحصیلی دارند. دانشگاه سابانجی در رتبه بندی QR جهانی در سال 2018 رتبه 351 را به خود اختصاص داده. این دانشگاه در گرایش‌های هنر، علوم اجتماعی، مهندسی، علوم طبیعی، مدیریت و زبان مشغول فعالیت است. کیفیت دانشگاه در سطح بالایی قرار دارد و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

سایت دانشگاه سابانجی: www.sabanciuniv.edu

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

دانشگاه حاجت تپه Hacettepe University

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته علوم پزشکی را دارید، دانشگاه حاجی تپت گزینه مناسبی است. در میان دانشگاه‌های پزشکی ترکیه دانشگاه حاجت تپه بهترین به شمار می‌رود. دانشگاه حاجت تپه فضای وسیعی دارد و در حوزه‌های مهندسی، ادبیات، هنرهای زیبا و... مشغول فعالیت است. در رتبه‌بندی نیز مقام 751-800 را به خود اختصاص داده است.

سایت دانشگاه حاجت تپه: www.hacettepe.edu.tr

دانشگاه قاضی Gazi Üniversitesi

این دانشگاه را آتاتورک در سال 1926 به عنوان موسسه تربیت معلم قاضی در آنکارا تاسیس کرد. در سال 1982، با ادغام دانشگاه‌های مهندسی، کشاورزی، اقتصاد، کالج فنی، کالج فنی دختران این دانشگاه گسترش پیدا کرد. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی هم در رتبه 801-1000 قرار گرفت.

سایت دانشگاه قاضی: gazi.edu.tr

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

دانشگاه اژه ترکیه

اژه نیز جزو دانشگاه‎های معتبر ترکیه به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال 1955، کار خود را با دو رشته پزشکی و کشاورزی در ازمیر آغاز کرد. دانشکده‌های دانشگاه اژه کم کم گسترش پیدا کرد و در سال 1982 بخشی از دانشگاه به پردیس بورنوا تبدیل شد. به طور کلی دانشگاه اژه را می‌توان جزو قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های ترکیه برشمرد. پردیس بورنوا نیز در دانشکده‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، کشاورزی، مهندسی، دندانپزشکی، پژشکی و... دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه آک دنیز Akdeniz University

سال تاسیس دانشگاه آک دنیز 1982 در آنتالیا است. این دانشگاه با داشتن 9 دانشکده و 9 مدرسه عالی یکی از بهترین دانشگاههای ترکیه به شمار میرود. زبان رایج در این دانشگاه ترکی استانبولی است. در هرکدام از دانشکده‌های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد، مهندسی، ارتباطات و پزشکی که بخواهید می‌توانید در آک دنیز ادامه تحصیل بدهید.

بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

دانشگاه مرمره

دانشگاه معتبر و معروف دیگر استانبول دانشگاه مرمره نام دارد. با تاسیس این دانشگاه تلاش شد به استانداردهای آموزش در سطح بین‌المللی نزدیک شود. نکته‌ای که دانشگاه مرمره را میان دانشگاه‌های ترکیه منحصر به فرد کردهT تدریس به زبان‌های مختلف ترکی استانبولی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این دانشگاه در 136 رشته کاردانی و کارشناسی فعالیت دارد. دانشگاه مرمره از حضور دانشجویان خارجی استقبال کرده و در حال حاضر از 73 کشور مختلف دنیا دانشجو پذیرفته است. هم‌چنین دانشگاه مرمره در زمینه تربیت معلم، زبان‌های خارجی و کامپیوتر مدارک معتبری به دانشجویان اعطا کرده و به بسیاری از واحدهای درسی این دانشگاه‌ها بورسیه تعلق می‌گیرد.

سایت دانشگاه مرمره: www.marmara.edu.tr

دانشگاه آتلیتم Atilim

دانشگاه آتلیتم در آنکارا، رتبه 601 جهانی دارد. این دانشگاه از امکانات مختلفی برخوردار بوده و دانشجویان بی‎شماری را از سراسر جهان می‌پذیرد.

سایت دانشگاه آتلیتم: www.atilim.edu.tr

حال که با دانشگاه‌های ترکیه آشنا شدید، بهتر است با نحوه ادامه تحصیل در ترکیه و اقامت تحصیلی در این کشور آشنا شوید. در مطالب زیر در این مورد بیشتر بخوانید:

شروط لازم برای ادامه تحصیل در ترکیه

انواع روش‌های اقامت یا مهاجرت به ترکیه



1398/05/22 | کد مطلب: 4594
برچسب‌ها: ترکیه
بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟
بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟ سیما رفیعی
بهترین دانشگاه‌های ترکیه کدامند؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی