قاچاقچی ارز به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد


قاچاقچی ارز به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد

سنندج - ایرنا -پرونده فردی که اقدام به قاچاق 88 هزار و 313 دلار کرده بود در تعزیرات شهرستان سقز بررسی و حکم بر ضبط دلارها و پرداخت چهار میلیارد و 250 میلیون ریال جزای نقدی برای او صادر شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ فردی که با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مقدار ۸۸ هزار و ۳۱۳ هزار دلار آمریکا معادل چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال را به صورت ماهرانه جاسازی کرده بود پس از دستگیری و رسیدگی به پرونده‌اش در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان سقز به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

سید نجیم حسینی گفت: پس از تشکیل پرونده در اداره تعزیرات حکومتی سقز با توجه به حمل ارز بدون رعایت ضوابط تعیین شده از طرف دولت، نحوه حمل ارزها به صورت جاساز کردن در داخل هواکش و زیر فیلتر هوای خودرو، اظهارات خلاف واقع در مراجع انتظامی و قضایی و ناتوانی متهم در اثبات ارتباط نداشتن با اتهام، رای محکومیت برای او صادر شد.

وی افزود: قاضی پرونده مستند به ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز علاوه بر ضبط ۸۸ هزار و ۳۱۳ دلار به عنوان ارز ورودی، متهم پرونده را به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حسینی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه بیش از ۱۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده و خودرو مورد استقاده در قاچاق متعلق به فرد دیگری بود که هیچ گونه دخالت و اطلاعی از امر قاچاق نداشت بنابراین مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال معادل ارزش ریالی خودرو به جزای نقدی مرتکب اضافه شد و در مجموع متهم پرونده به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

حسینی یادآور شد: با اعتراض متهم به حکم شعبه بدوی، شعبه چهارم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی حکم صادره از شعب بدوی را عیناً تائید کرد و بنابراین رای صادره قطعی و لازم الاجرا است.

۶۱۰۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا