«بنیاد شهریار پرهیزکار» ویژه حفاظ قرآن تاسیس می‌شود


«بنیاد شهریار پرهیزکار» ویژه حفاظ قرآن تاسیس می‌شود

چاوشی با اعلام برگزاری مرحله کشوری آزمون حفظ «ترنم وحی» به میزبانی شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار، گفت: مجمع حافظان کل قرآن کریم با عنوان «بنیاد شهریار پرهیزکار» در موسسه کشوری مهد قرآن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سید محمود چاوشی» در نشست خبری «یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم ترنم وحی» که امروز (چهارشنبه، 16 مرداد ماه) در محل موسسه کشوری مهد قرآن برگزار شد، با بیان اینکه این موسسه 45 شعبه در 20 استان و در مراکز استان ها و شهرستان های کشور راه اندازی کرده است، گفت: بیش از چهار هزار قرآن آموز در این موسسه موفق به حفظ قرن کریم شده اند، این در حالی است که در دهه های 60 و 70 تعداد کل حافظان قرآن کریم در کشور بسیار اندک بود.

مدیرعامل موسسه کشور مهد قرآن افزود: «ترنم وحی» استمرار فعالیت های آموزشی این موسسه است که همه ساله مراحل مقدماتی و استانی آن در طول سال و در تمام کشور برگزار می شود اما آزمون حفظ کل آن به صورت متمرکز در یکی از استان های کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: لذا امسال یازدهمین دوره آزمون حفظ قرآن کریم ترنم وحی طی روزهای 21 تا 24 مرداد ماه در شهرستان های گلپایگان و خوانسار برگزار می شود. ضمنا نهمین دوره گردهمایی مدیران شعب موسسه کشوری مهد قرآن نیز به میزبانی این دو شهرستان برگزار خواهد شد.

چاوشی در ادامه گفت: ترنم وحی، آزمون است نه مسابقه، زیرا در این آزمون هر کس با خودش سنجیده می شود و اگر حد نصاب لازم را به دست آورد، مدرک حفظ قرآن کریم به وی اهدا می شود.

وی ادامه داد: 296 حافظ کل قرآن کریم در مراحل استانی و مقدماتی آزمون ترنم وحی شرکت کردند که پس از بررسی های صورت گرفته 122 نفر از آنان به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن در ادامه بیان کرد: آزمون ترجمه و تدبر نیز به صورت متمرکز برگزار می شود و کسانی که نمره لازم را کسب کنند، مدرک مربوطه همراه با جوایز در نظر گرفته شده به آنان اهدا می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم از 15 استان و 25 شهرستان هستند که کم سن ترین آنان محمدرضا شهسواری، 10 ساله از استان قزوین و مسن ترین آنان خانم دارابی، 58 ساله از شیراز است.

چاوشی اضافه کرد: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که مجمع حافظان کل قرآن کریم در موسسه کشوری مهد قرآن تشکیل شود و نام آن را «بنیاد شهریار پرهیزکار» قرار داده ایم. اساسنامه و آیین نامه این بنیاد در حال تدوین است و امیدواریم تشکیل این بنیاد بتواند به فعالیت های ما در تربیت حافظان سرعت ببخشد.

وی تاکید کرد: موسسه کشوری مهد قرآن همکاری مشترک و تعامل خوبی با سازمان دارالقرآن کریم، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دارد که این سه دستگاه در برگزاری آزمون ترنم وحی نیز همکاری دارند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن اضافه کرد: با توجه به آنکه تعدادی از حفاظ به دلایلی مانند کم سن یا مسن بودن، نمی توانند یک جا محفوظات خود را ارایه کنند، ما بر بر آن شدیم از آنها طی سه مرحله آزمون بگیریم که در هر مرحله 10 جزء و در بازه های زمانی با فاصله زمانی 45 روزه محفوظات خود را ارایه می کنند.

وی اظهار کرد: 99 درصد از حافظان طرح «ترنم وحی» جزو مربیان یا دست اندرکاران اجرایی موسسه کشوری مهد قرآن در سطح شهرستان ها هستند.

چاوشی در پایان خاطرنشان کرد: شعب موسسه کشوری مهد قرآن در استان هایی مانند کردستان و گلستان فعال است و در دوره های مختلف شرکت کنندگانی از اهل سنت نیز در این آزمون حضور داشته اند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد