یادواره شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا


یادواره شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (#bottom) از مکه مکرمه، مراسم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مکه مکرمه، مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد فاجعه منا در سرزمین منا برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه شهدای مسجدالحرام و فاجعه منا از یاد نرفته اند، گفت: وظیفه همه ماست که این موضوع را تا وصول نتیجه پیگیری کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، دوشنبه شب در حاشیه مراسم یادواره شهدای منا و مسجدالحرام که در محل بعثه مقام معظم رهبری در منا برگزار شد، افزود: وظیفه ما است که این مسایل را پیگیری کنیم و تاکنون هم مسئولان مربوطه از جمله نماینده محترم ولی فقیه و مسئولان سازمان حج و زیارت پیگیری های زیادی داشتند.
وی افزود: علاوه بر این در جلساتی هم که با خانواده های محترم شهدای مسجدالحرام و منا در تهران برگزار شده است، این موضوع را پیگیری کرده ایم تا ان شاءالله حقوق شان استیفاء شود.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: هرچند این موضوع بدلیل قطع روابط دو کشور مقداری به تاخیرافتاده است ولی امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود و مکاتباتی که رئیس سازمان حج با وزیر حج عربستان داشته و جلساتی که در مکه بعد از ایام حج برگزار خواهد شد، نتیجه روشن شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه سومین سال است که در شب دوم حضور حجاج ایرانی در سرزمین منا، یادواره شهدای مسجدالحرام و منا برگزار می شود، گفت: برنامه ای که قبلا تحت عنوان یادمان خادمان ضیوف الرحمان برگزار می شد، بعد از وقوع فاجعه منا به یادواره شهدای مسجدالحرام و منا تغییر یافته است.
وی افزود: در این برنامه زائران ایرانی در چادر بعثه مقام معظم رهبری در منا حضور می یابند و یاد عزیزانی را که از منا به دیار باقی پرکشیدند و همین طور عزیزانی که در مسجدالحرام به شهادت رسیدند، گرامی می دارند.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: امشب هم جمعی از زائران و نمایندگان بعثه مراجع عظام تقلید در این یادواره حضور پیدا کردند و درجلسه ای که برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی مطالب خوبی را بیان کرد.
وی در پایان تاکید کرد: یاد این شهداء را باید گرامی داشت چون خون این شهداء ان شاءالله مانند خون بقیه شهداء الهام بخش خواهد بود و ما باید این مسائل را پیگیری کنیم.
با صدا ها:
نفر اول: حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت
نفر دوم: علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...