مزونیدلینگ چیست؟ مزونیدلینگ چگونه عمل می کند؟ مزونیدلینگ یک درمان پیشرفته پوست به روش سوزنی است که برای تحریک سریع کلاژن و تجدید آن که منجر به داشتن پوستی صاف تر و جوان تر می شود، انجام می گیرد. مزونیدلینگ یک درمان مناسب برای درمان و رفع خطوط و چین و چروک پوستی، جای آکنه، بافت پوست و به طور کلی جوان سازی پوست است. در این مقاله از بخش زیبایی, پوست, مو دکتر سلام به یررسی کامل روش مزونیدلینگ و جوان سازی پوست می پردازیم.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ درمانی شبیه به درمان میکرونیدلینگ است اما در طول انجام این روش و بعد از آن از کوکتل های خاصی استفاده می شود که توسط سوزن، عمق لایه مزودرم را هدف قرار می دهد تا نتایج بهتری حاصل شود. هدف از این درمان تحریک تولید کلاژن و جوان سازی و صاف تر شدن پوست است. از این روش برای درمان خطوط ریز، رنگدانه ها، جای آکنه و کشیدگی های پوست استفاده می شود.

عارضه ناشی از مزونیدلینگ

یک یا دو روز بعد از انجام مزونیدلینگ، انتظار می رود که با سوزش پوست مواجه شوید، اما این وضعیت به سرعت فروکش می کند. همچنین بیماران طی دو سه روز اول شاهد نقاط قرمز رنگی بر روی پوست خود خواهند بود.پوست برای درمان نیاز به زمان دارد بنابراین مهم است که از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق زیاد می شود اجتناب کنید زیرا باعث التهاب می شود. همچنین در معرض نور مستقیم خورشید نباید قرار بگیرید زیرا گرما و اشعه UV میتواند باعث تحریک بیشتر شود. بیماران بلافاصله متوجه بهبودی در پوست خود می شوند و نتایج به تدریج در هفته های پس از درمان بیشتر نمایان خواهد شد.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

مزونیدلینگ و مرور کلی بر ساختار پوست

پوست شما بزرگ ترین عضو در بدن شما است که از چندین جزء مختلف شامل آب، پروتئین، لیپیدها و مواد معدنی و مواد شیمیایی مختلف تشکیل شده است. اگر دارای وزن متوسطی باشید، پوست شما در حدود 6 پوند وزن دارد. پوست از شما در برابر عفونت ها و میکروب ها محافظت می کند. در طول زندگی، پوست به طور مداوم در حال تغییر است، حال چه تغییرات خوب و چه تغییرات بد. در حقیقت، پوست شما تقریبا هر 27 روز یکبار، بازسازی و احیاء می شود. مراقبت مناسب از پوست به منظور حفظ سلامت و شادابی این عضو محافظت کننده، ضروری و لازم است.

چگونه می توانم پوست را سالم نگه دارم؟

پاکسازی کامل پوست، شما باید این کار را دو بار در روز انجام دهید. در شب ،دقت کنید که قبل از خوابیدن، تمام آرایش صورت خود را پاک کرده و پوست را به درستی تمیز کنید. از یک صابون ملایم و بدون عطر استفاده کنید ، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و استفاده از مرطوب کننده. مرطوب کننده حتی برای افرادی که پوست چربی دارند نیز توصیه می شود . مرطوب کننده های زیادی در بازار وجود دارند که بدون روغن هستند.

کرم ضد آفتاب . این احتمالا یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای پوست خود انجام دهید . حتی در زمستان و در روز های ابری ، شما باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . این کار حتی اگر زیاد هم در خارج از منزل به سر نمی برید باید انجام شود . استفاده از ضد آفتابی که دارای طیف وسیعی است و یا از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند و SPF ۳۰ یا بالاتر از آن دارد، ضروری است. محدود کردن زمان قرار گرفتن در آفتاب، به خصوص بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و پوشیدن لباس های محافظ پوست مانند یک پیراهن آستین بلند، شلوار و یک کلاه لبه پهن ، توصیه می شود.

در طول زندگی باید به تمام قسمت های پوست خود توجه کنید و با آن آشنا شوید تا بتوانید متوجه تغییراتی که ممکن است اتفاق بیفتد، شوید مانند خال یا لکه های مختلفی که ممکن است نشان دهنده سرطان پوست باشند. هر زمان سوال یا نگرانی درباره پوست خود دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

پوست من چطور کار می کند؟

اصطلاحات پزشکی برای قسمت های مختلف پوست شما وجود دارد.

استراتوم کورنئوم: لایه بیرونی پوست مرده

این لایه حاوی سلول های مرده پوستی است که در اپیدرم وجود دارند. استفاده از اسکراب های صورت و برخی محصولات دیگر پوست، باعث از بین رفتن یا نازک شدن این لایه می شود.

اپیدرم : لایه خارجی پوست

اپیدرم نازک ترین لایه پوست شما است اما مسئولیت محافظت از پوست شما را در محیط های زبر و خشن بر عهده دارد. اپیدرم دارای چهار لایه مخصوص به خود می باشد: stratum germinativum ، stratum spinosum ، stratum granulosum و stratum lucidum . اپیدرم همچنین میزبان انواع مختلفی از سلول ها است از جمله کراتینوسیت ها، ملانوسیت ها و سلول های لانگرهانس . کراتینوسیت ها پروتئینی را به نام کراتین تولید می کنند که جزء اصلی اپیدرم است. ملانوسیت ها رنگدانه پوست را تولید می کنند که با عنوان ملانین شناخته می شود. سلول های لانگرهانس از ورود مواد خارجی به پوست جلوگیری می کنند.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

درم: لایه میانی پوست

این لایه مسئول ایجاد چین و چروک است . درم ترکیبی پیچیده از عروق خونی، فولیکول های مو و غدد چربی است . در این قسمت ، شما کلاژن و الاستین پوست را پیدا خواهید کرد ، دو پروتئینی که برای سلامتی پوست لازم هستند چون نقش حمایتی و قابلیت ارتجاعی دارند. فیبروبلاست ها سلول هایی هستند که در این لایه از پوست پیدا خواهید کرد ، چون کلاژن و الاستین را سنتز می کنند . این لایه همچنین شامل اعصابی است که درد ، لمس و دما را حس می کنند .

زیر جلدی: لایه چربی پوست

کاهش بافت در این لایه همان چیزی است که باعث افتادگی پوست و همچنین چین و چروک می شود. این لایه میزبان غدد عرق، چربی و بافت همبند شل است. این لایه از پوست مسئول حفظ گرمای بدن و محافظت از اندام های حیاتی بدن را بر عهده دارد.

کلاژن و پوست شما

کلاژن در لایه درم یافت می شود و فراوان ترین پروتئین موجود در پوست است که 75٪ از این عضو را تشکیل می دهد. این لایه سر چشمه جوانی شما است و مسئول پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز است. در طول زمان ، عوامل محیطی و کهنسالی، توانایی بدن را برای تولید کلاژن کاهش می دهند و همچنین می توانند باعث تجزیه شدن کلاژن موجود در پوست شوند.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

پوست شما و الاستین

وقتی کلمه الاستین را می شنوید، نوعی حالت الاستیک و ارتجاعی به ذهن شما خطور می کند. این پروتئین به همراه کلاژن، در لایه درم وجود دارد و مسئول ایجاد ساختار و حمایت از پوست و اندام های شما می باشد. همانند کلاژن ، الاستین نیز می تواند تحت تاثیر زمان و عناصر قرار بگیرد. سطوح بالای این پروتئین باعث بروز چین و چروک و شل شدن پوست شما شود .

کراتین و پوست شما

کراتین قوی ترین پروتئین موجود در پوست شما است. همچنین در مو و ناخن ها نیز یافت می شود. کراتین ماده ای است که باعث سفتی و استحکام پوست شما می شود.

تحریک و افزایش سرعت جوان سازی پوست با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک درمان پیشرفته پوست به روش سوزنی است که برای تحریک سریع کلاژن و تجدید آن که منجر به داشتن پوستی صاف تر و جوان تر می شود، انجام می گیرد. مزونیدلینگ یک درمان مناسب برای درمان و رفع خطوط و چین و چروک پوستی، جای آکنه، بافت پوست و به طور کلی جوانسازی پوست است.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

مزونیدلینگ چگونه عمل می کند؟

مزو نیدلینگ با استفاده از سیستم درمانی سوزن دیجیتال به راحتی انجام می شود. سیستم سوزنی دیجیتال از یک سری سوزن های میکروسکوپی تشکیل شده است که توسط یک سر منحصر به فرد موتوری کنترل می شود تا هزاران کانال دقیق را در مناطق پوستی و اپیدرمی پوست فراهم کند. این سوزن ها باعث ایجاد چندین میکرو پانچ ریز در درم می شوند. این میکرو پانچ ها باعث تحریک فاکتورهای رشد در پوست می شوند و نتیجه آن، ایجاد کلاژن و الاستین می باشد که دو بخش اصلی در پوست ما هستند. از آنجایی که ساختار پوست تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است ، پوست در طول مدت 4 تا 7 روز پس از درمان بهبود پیدا می کند.

بعد از درمان مزونیدلینگ چه چیزی باید انتظار داشته باشم؟

در مناطق تحت درمان ، قرمزی وجود دارد که ممکن است با تورم خفیفی نیز همراه باشد . بسته به شدت درمان ممکن است کمی پوسته پوسته شدن را به مدت 7 تا 10 روز بعد از عمل تجربه کنید . به طور کلی ، پوست شما در طی مدت ۳ تا ۵ روز التیام پیدا می کند و شما می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید . برای رسیدن به نتایج بهتر، لازم است محصولات پس از مراقبت را که درمانگر شما توصیه می کند را تهیه کنید.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

مزونیدلینگ برای چه کسی مناسب است؟

مزونیدلینگ برای همه انواع پوست و برای افرادی که می خواهند جای زخم آکنه و علائم آشکار پیری را از بین ببرند و پوست خود را دوباره جوان کنند، مناسب است.

مزایای مزونیدلینگ

مزونیدلینگ باعث تحریک فرآیندهای ترمیم زخم به طور طبیعی در بدن می شود، که منجر به برگشت پذیری سلول ها و افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود و همچنین می تواند از بروز علائم پیری پیشگیری کند و علاوه بر این، باعث افزایش نفوذ مواد مراقبت از پوست می شود. مزونیدلینگ همچنین می تواند اثر مثبتی بر تجمع بیش از حد رنگدانه های پوستی داشته باشد. زخم های بد نما، به خصوص زخم های آکنه، می توانند در بسیاری از مواقع بهبود یابند . فیبرهای کلاژن جدید هر گونه اثر زخم فرو رفته در پوست را بالا می برند . افزایش خون رسانی (نئو آنژیوژنز) به بافت اسکار فیبروتیک قبلی نیز رنگ پوست را با پوست محیط پیرامونی مناسب و ترکیب می کند.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

به طور کلی نواحی تحت درمان سوزن زدن به پوست به سرعت التیام می یابند. با این حال، اثرات جانبی نیز وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

برآمدگی و تورم در طول دوره بهبودی عفونت پوستی با باکتری (به ندرت) یا ویروس تبخال (زخم های سرد) میلیا که به راحتی از بین می رود. بروز آکنه که معمولا خفیف است.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

بعد از روش مزونیدلینگ چه کاری باید انجام داد؟

زمانی که یکبار این روش را انجام دادید ، موارد زیر را باید دنبال کنید:

خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید

بعد از انجام عمل میکرونیدلینگ ، به دلیل سمومی که ممکن است در لوسیون وجود داشته باشد، از قرار گرفتن در آفتاب خودداری کنید و از ضد آفتاب استفاده نکنید. پس از عمل ، کانال های پوست به طور کامل باز هستند و هرگونه مواد سمی موجود در مواد موضعی ممکن است برای شما مضر باشد.

از محصولات پوست که دارای مواد فعال هستند، استفاده نکنید

پس از انجام این عمل، از هرگونه محصولات مراقبت از پوست که دارای مواد فعال هستند، استفاده نکنید. این مواد معمولا شامل چیزهایی مانند آلفا هیدروکسیل اسیدها ، رتینول و دیگر عوامل مشابه است. پوست به شدت حساس خواهد بود و این محصولات فقط باعث تحریک بیشتر پوست خواهند شد.

از کلاژن های محرک پپتید ها استفاده کنید

همانطور که میکرونیدلینگ برای تحریک تولید کلاژن به کار می رود ، پوست برای بازیابی بهینه، به کلاژن بیشتری از مقدار طبیعی، نیاز دارد. پپتیدهای تحریک کننده کلاژن به این فرآیند کمک می کنند و بیشتر به تحریک تولید کلاژن کمک می کنند.

بعد از درمان از آرایش کردن اجتناب کنید

لازم است که بگذارید 24 ساعت بعد از عمل ، پوست، نفس بکشد و بهبود پیدا کند. کانال های پوستی باز هستند و استفاده از یک برس آرایش می تواند به درون منافذ نفوذ کند ، به خصوص اگر بسیار نازک باشد که باعث تحریک بیشتر می شود. استفاده از یک برس آرایشی که قبلا از آن استفاده شده است، می تواند باعث آلودگی پوست و در نتیجه منجر به عفونت شود. 24 تا 48 ساعت قبل از آرایش صورت، صبر کنید تا پوست به بهبودی لازم برسد.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

از یک ماسک صورت خنک کننده استفاده کنید

پس از انجام میکرونیدلینگ ، ممکن است کمی التهاب یا قرمزی پوست را تجربه کنید. استفاده از ماسک خنک کننده باعث کاهش التهاب یا قرمزی پوست می شود و به شما آرامش بیشتری می بخشد.

استفاده از یک سرم آنتی اکسیدان

سرم های آنتی اکسیدان خواصی دارند که به ترمیم پوست کمک می کنند. سرم به تسکین پوست کمک می کند و باعث کاهش تحریک و سوزش پوست می شود.

جلوگیری از تعریق

در نتیجه عرق کردن، منافذ پوست باز می شوند و باکتری هایی که بر روی پوست شما هستند ممکن است وارد منافذ پوستی شوند. این حالت می تواند منجر به بروز یک واکنش یا عفونت شود.

نوشیدن آب

بسیار مهم است که قبل و بعد از انجام این روش، آب بنوشید و پوست خود را هیدراته نگه دارید زیرا به التیام و جوان سازی سریع تر پوست کمک می کند.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

آیا به آماده سازی پوست، قبل از انجام مزونیدلینگ نیاز است؟

برای کسب نتایج مطلوب، مصرف یک دوره از مواد آرایشی بهداشتی که خواص دارویی دارند و موثر هستند، توصیه می شود از قبیل ویتامین A، ویتامین C ، مهارکننده های تیروزیناز و آنتی اکسیدان ها که به استحکام پوست به ویژه در نواحی نازک و حساس کمک می کنند.درمانگر شما محصولات مناسب را به شما پیشنهاد می کند . از این راه حل های توصیه شده، پس از درمان به مدت حداقل دو هفته استفاده کنید . استفاده از کرم ضد آفتاب ( SPF 30 ) قبل و بعد از درمان دارای اهمیت زیادی می باشد.

چقدر طول می کشد تا نتایج مزونیدلینگ را ببینم؟

معمولا، شما نتایج را بعد از اولین درمان خواهید دید. ماندگاری و دوام طولانی مدت این درمان پس از گذراندن 4 تا 6 جلسه درمانی( به فاصله 2 تا 4 هفته از یکدیگر) اتفاق می افتد. پوست شما بعد از گذراندن یک دوره درمان و به همراه رعایت کردن مراقبت های توصیه شده پس از آن، طی 6 تا 12 ماه آینده به روند بهبودی خود ادامه خواهد داد.

آیا درمان مزونیدلینگ، ناراحت کننده و دردآور است؟

این روش درمانی دارای کمترین مقدار درد و ناراحتی است، به خصوص اگر فقط از کمترین میزان عمق سوزن استفاده شود.

آیا بعد از درمان مزونیدلینگ عارضه ای وجود دارد؟

به طور کلی این روش درمانی، حداقل میزان عوارض را دارد. ممکن است قرمزی صورت را به مدت 12 تا 48 ساعت پس از درمان ، تجربه کنید. اغلب افراد می توانند بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی و روز مره خود برگردند. استفاده از سرم پس از درمان به روند بهبودی کمک می کند و همچنین مواد آرایشی که دارای مواد معدنی باکیفیت بالایی هستند نیز باعث استحکام پوست می شوند و برای برگشتن فوری به محل کار، هر گونه قرمزی پوست را پوشش می دهند.

چه تعداد جلسه درمانی مزونیدلینگ توصیه می شود؟

حداقل 6 جلسه درمانی برای دست یافتن به بهترین نتیجه توصیه می شود. درمان ها به فاصله 4 هفته از یکدیگر انجام می شوند. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ روش هایی بدون خطر،تاثیر گذار و مقرون به صرفه هستند و می توان برای تمام انواع پوست و در کل سال، انجام داد. برای گرفتن بیشترین نتیجه از جلسات درمانی، تمییز نگه داشتن و مراقبت از پوست توصیه می شود. نتایج فردی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

اهمیت مراقبت از پوست

پوست شما می تواند چیزهای زیادی را در مورد شما به دیگران بگوید : اینکه سن شما چقدر است، اینکه چقدر خسته هستید، آیا سوء تغذیه دارید و یا آیا اینکه بیمار هستید و حتی اینکه خواب خوبی ندارید. زمانی که خود را به دیگران معرفی می کنید، پوست عالی می تواند به اندازه پوشیدن یک لباس زیبا و یا یک کت و شلو ار شیک به شما اعتماد به نفس بدهد. پوست شما بزرگ ترین اندام شما است و حدود شش پوند وزن دارد . هر سه لایه پوست که شامل اپیدرم، درم و بازال می باشند، در ایجاد سلول های جدید پوستی دخیل هستند و تمام آنها به مراقبت ویژه نیاز دارند.

با بررسی پوست در سطح سلولی متوجه خواهید شد که میلیون ها سلول پوست هر روز ساخته می شوند و در سطح لایه بازال و یا عمیق شروع می شوند . به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، این سلول ها تقسیم و رشد می کنند و سلول های جدید پوست با کمک کلاژن، شروع به حرکت در لایه های پوست می کنند.کلاژن پروتئینی است که به پوست شما انعطاف پذیری و مقاومت می دهد . سلول های پوست به طور مداوم در حال رشد هستند . زنده بودن ، مرده بودن و ریخته شدن لایه پوست مرده راهی برای پدید آمدن سلول های جدید پوست را ایجاد می کنند. این فرآیند مستمر توسط بدن که با انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ، هیدراتاسیون ، اکسیژن و آنتی اکسیدان ها تغذیه می شود، انجام می شود.

سلول های خود را تغذیه کنید تا آنچه را که برای شکل گیری درست و مناسب نیاز دارند، دریافت کنند. موسسه ملی بهداشت یا NIH گزارش می دهد که رژیم غذایی سالم برای رشد سلول های سالم پوست حیاتی و مهم است . ویتامین هایی که موسسه ملی بهداشت برای کمک به ساخت سلول های سالم به طور طبیعی توصیه می کند عبارتند از A ، C ، D ، E ، K و ویتامین های گروه B ، به ویژه ویتامین B3 که همان نیاسین می باشد. مواد معدنی توصیه شده نیز عبارتند از مس ، روی و سلنیوم . این مواد مغذی در انواع گوشت گوساله ، مرغ ، ماهی ، سبزیجات تازه و میوه ها ، حبوبات سبوس دار و آجیل یافت می شوند. . اگر شما نمی توانید هر روز در مورد انواع غذاها در رژیم غذایی خود پشت کار داشته باشید، از یک مکمل مولتی ویتامین یا مکمل مواد معدنی با کیفیت مصرف کنید تا مطمئن شوید که مقدار روزانه توصیه شده را مصرف می کنید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب را به صورت روزانه فراموش نکنید چون سلول های پوست شما به آب نیاز دارند تا بتوانند شکل گرفته و رشد کنند. این گزینه های رژیم غذایی همچنین به رگ های خونی در لایه درم پوست کمک می کند تا از رشد فعال سلول های جدید پوست حمایت کنند.

بهترین اپیدرم یا همان لایه رویی پوست خود را به جهانیان نشان دهید که از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است و از سلول های مرده پوست تشکیل یافته است. این سلول های مرده پوست شما را از نور آفتاب ، عفونت و آسیب محافظت می کنند. اگر این سلول های مرده نریزند، شروع به تشکیل لایه های پوستی می کنند که باعث می شود پوست شادابی نداشته باشد و ناهموار به نظر برسدشما می توانید. با استفاده از لایه برداری، سلول های جدید پوستی را سریعتر به سطح پوست برسانید. عمل لایه برداری سه مرحله دارد: از بین بردن سلول های مرده پوست، باز کردن منافذ پوست و تحریک برگشت پذیری سلول های جدید

لایه بردارهای طبیعی می توانند هر چیزی باشند و عمل سایش طبیعی را برای پوست شما انجام دهند. این لایه بردارهای طبیعی شامل نمک دریایی ، بلغور جو دوسر، دانه های کریستالی شکر، آجیل های خرد شده ، جوش شیرین مخلوط شده با آب و قهوه هستند. این لایه بردارهای طبیعی را با سایر داروهای طبیعی پوست مانند عسل ، سفیده تخم مرغ زده شده، آب لیمو و گوجه فرنگی خرد شده امتحان کنید. ترکیبات مختلفی از مواد تشکیل دهنده ای را که احتمالا در آشپزخانه دارید ، امتحان کنید تا زمانی که بهترین مورد را برای پوست خود پیدا کنید. دستور العمل های مخصوص اسکراب های خانگی در اینترنت بسیار زیاد است.

هر شب حداقل به مدت هفت ساعت بخوابید. پوست شما برای جوان سازی و ترمیم خود و برای ساخت سلول های جدید پوست، به خواب نیاز دارد. روزنامه نگار الکساندرا دروسو در مقاله ای که در لس آنجلس تایمز چاپ شده است گزارش می کند که کمبود خواب می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و همچنین می تواند منجر به بروز چندین مشکل پوستی شود. دروسو در مصاحبه ای با دکتر هوارد مراد ، متخصص پوست، به نقل از این متخصص پوست می گوید: مهمترین کاری که می توانید برای پوست خود انجام دهید این است که شب، خواب خوبی داشته باشید.

مزونیدلینگ و جوانسازی پوست + مراقبت های پس از آن

سوالات متداول در مورد مراقبت از پوست و مزونیدلینگ

چگونه بفهمم که چه نوع درمان پوستی برای من مناسب است؟

پوست هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و هر کسی اهداف پوستی متفاوتی با دیگران دارد. در کلینیک های لیزر ، ما واقعا دوست داریم به افراد درباره پوست آنها آموزش دهیم. به همین دلیل مشاوره رایگان به شما داده می شود تا بتوانید به متخصصین پوست مجربی دسترسی پیدا کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد روش های درمانی که برای شما مناسب هستند را در اختیار تان قرار دهند و از طریق یک برنامه درمانی شخصی ، با یکدیگر همکاری داشته باشید تا در رسیدن به پوستی درخشان بتوانند به شما کمک کنند.. مشاوره ای که به شما داده می شود، اجباری نیست. پس آیا چیزی را از دست خواهید داد؟

وقتی از کلینیک خارج می شوم ، پوست من چه شکلی خواهد داشت و آیا به استراحت نیاز دارم ؟

پوست هر فردی با فرد دیگر متفاوت است، بنابراین واکنش شما نیز متفاوت خواهد بود ، اما اکثر درمان های اولیه پوست نیازی به گذراندن دوره استراحت ندارند. درمانگر پوست، از طریق یک رژیم درمانی پس از درمان به شما کمک خواهد کرد که نتایج سریع تری را به دست بیاورید.

چه مدت طول می کشد تا شاهد نتیجه درمان باشم؟

هر روشی با روش دیگر تفاوت دارد، درمان های کمتر تهاجمی ( مانند میکرودرمابراسیون و لایه برداری سطحی پزشکی) نتایج فوری تری به دنبال دارند و درمان های تهاجمی ( مانند سوزن زدن به پوست با استفاده از امواج رادیویی و لایه برداری عمیق پوست) ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا نتایج کامل مشاهده شود . این درمان ها، اثرات ماندگار و بادوام بیشتری نسبت به درمان های کمتر تهاجمی دارند .در مشاوره رایگان پوست، متخصص پوست در مورد یک طرح درمانی شخصی توصیه هایی به شما خواهد کرد.

چگونه می توانم فواید درمانی پوست خود را به حداکثر برسانم ؟

درمان های خود را با نور درمانی LED و محصولات مراقبت و زیبایی پوست ترکیب کنید. روش نور درمانیLED بر روی یک سطح سلولی و برای مبارزه با آکنه های فعال، روزاشیا و انرژی دادن و جوان سازی پوست عمل می کند . لامپ های LED عمیق به گونه ای طراحی شده ا ند که آرامش بخش باشند و به طور عمیق به سلول های پوستی نفوذ کنند تا عملکرد داخلی را افزایش دهند، جریان خون را در لایه درم تحریک کنند تا باعث سریع تر شدن روند بهبودی شوند ، آکنه را کاهش دهند و روزاشیا را درمان کنند.

محصولات مراقبت و زیبایی پوست آخرین و موثرترین نوع از محصولات پوستی هستند که می توانند بدون نسخه خریداری شوند و اغلب به عنوان یک محصول پیشرفته آرایشی بهداشتی که خواص دارویی دارند، توصیف می شوند. محصولات آرایشی بهداشتی دارویی ، هدفگرا هستند و نه تنها آسیب های پوسای حال و گذشته را هدف قرار می دهند ، بلکه برخی از ظرفیت های پیشگیرانه را برای آینده در اختیار پوست قرار می دهند. براساس یک نظریه اثبات شده دارویی و بالینی، ترکیب آلفا هیدروکسی اسید (AHA )، رتینوئیدها ، ویتامین C ،پپتید ها، آنتی اکسیدان ها و تکنولوژی SPF و مواد آرایشی دارویی، نه تنها حتی چند درصد به یک ماده قوی از مواد فعال وابسته نیستند بلکه از فرمول های پایه ،تکنولوژی کپسول سازی و تقویت کننده های پر نفوذ برای رساندن مزایایی به عمق پوست استفاده می کنند.