مایکروسافت مکالمات اسکایپ را شنود می‌کرده است


مایکروسافت مکالمات اسکایپ را شنود می‌کرده است

ایتنا - وب‌سایت اسکایپ اظهار داشته است که: «جملات و متون خودکار تحلیل می‌شوند و تمام اصلاحات در سیستم ما وارد می‌شود.» بااین‌حال در هیچ جای دیگر اشاره نشده است که این به‌اصطلاح « تحلیل» توسط انسان‌ها انجام می‌شود.

اخبار منتشر شده حاکی از آن هستند که شرکای مایکروسافت به مکالماتی که افراد با خدمات ترجمه اسکایپ داشته‌اند را شنود می‌کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از theinquirer، وب‌سایت اسکایپ اظهار داشته است که:« جملات و متون خودکار تحلیل می‌شوند و تمام اصلاحات در سیستم ما وارد می‌شود.» بااین‌حال در هیچ جای دیگر اشاره نشده است که این به‌اصطلاح « تحلیل» توسط انسان‌ها انجام می‌شود.

البته اسناد و صداهای ضبط شده‌ای که به‌دست‌آمده است نشان می‌دهد که شرکای مایکروسافت ( که برخی از آن‌ها استخدام دورکاری این شرکت هستند) به مکالمات شخصی انجام‌شده درون مترجم اسکایپ گوش می‌دهند. این اسناد ثابت می‌کنند که مکالماتی که شنود شده است شامل گفتگوهای افراد در رابطه با مشکلات خصوصی و مشکلات ارتباطی‌شان بوده است.


فایل‌های دیگر نشان می‌دهد که شرکای مایکروسافت نیز به دستورات صوتی افراد به کورتانا دسترسی دارند. این خبر تنها چند هفته بعد از خبر شنود اطلاعات کاربران توسط کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل، آمازون و گوگل منتشر شد و البته سه روز قبل از آن، این کمپانی‌ها اعلام کردند که برنامه‌های شنودی خود را لغو کرده‌اند.

مایکروسافت مکالمات اسکایپ را شنود می‌کرده است

یکی از سخنگویان مایکروسافت در بیانیه‌ای اظهار کرد که:« مایکروسافت برای ارائه و بهبود سرویس‌های صوتی نظیر جستجو، دستورات صوتی، دیکته و خدمات ترجمه اطلاعات صوتی را جمع‌آوری می‌کند. ما می‌کوشیم که درباره جمع‌آوری و استفاده از دستورات صوتی شفاف باشیم و مطمئن شویم که مشتریانمان می‌توانند در از زمان و چگونگی استفاده از اطلاعات صوتی‌شان مطلع باشند. مایکروسافت قبل از جمع‌آوری و استفاده از دستورات صوتی کاربران از آن‌ها اجازه می‌گیرد.»

مایکروسافت در رابطه با خبر شنود سرویس‌های اسکایپ نیز اظهار داشته است که اطلاعات صوتی تنها از طریق یک پرتال آنلاین امن در اختیار شرکا قرار می‌گیرد و این کمپانی قبل از آن اطلاعات شناسایی کاربران نظیر شماره‌های شناسایی کاربران یا دستگاه‌ها را پاک می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)