سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر: شکنجه در عربستان مستقیما زیر نظر پادشاه صورت می گیرد


سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر: شکنجه در عربستان مستقیما زیر نظر پادشاه صورت می گیرد

شفقنا- سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر روز دوشنبه اعلام کرد: شکنجه روانی و جسمی در عربستان سعودی به صورت سیستماتیک و زیر نظر مستقیم پادشاه این کشور صورت می گیرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از مرآه الجزیره، این سازمان حقوقی در گزارشی بیان کرد: علی رغم اینکه بیشتر از بیست سال از پیوستن عربستان به کنوانسیون ضد […]

سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر: شکنجه در عربستان مستقیما زیر نظر پادشاه صورت می گیرد

شفقنا- سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر روز دوشنبه اعلام کرد: شکنجه روانی و جسمی در عربستان سعودی به صورت سیستماتیک و زیر نظر مستقیم پادشاه این کشور صورت می گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از مرآه الجزیره، این سازمان حقوقی در گزارشی بیان کرد: علی رغم اینکه بیشتر از بیست سال از پیوستن عربستان به کنوانسیون ضد شکنجه در سال ۱۹۹۷ میلادی می گذرد، اما این کشور همچنان حقوق فعالان و صاحب نظران را نقض می کند و بازداشت شدگان بویژه کودکان و نوجوانان را شکنجه روانی و جسمی می کند.

این سازمان افزود: موضوع خطرناکتر این است که شکنجه زندانیان در عربستان به صورت سیستماتیک و براساس راهکارهای دربار پادشاهی در این کشور صورت می گیرد و کورکورانه نیست. شکنجه زندانیان توسط سرویس ریاست امنیت دولت صورت می گیرد که وابسته به رئیس شورای وزیران یعنی پادشاه عربستان است و این یعنی اینکه پادشاه مستقیما در شکنجه زندانیان دست دارد.

سازمان مذکور خاطرنشان کرد: علاوه براین فقدان نقش سرویس قضایی در عربستان، موارد شکنجه را دو برابر می کند. گاهی شکنجه منجر به کشته شدن زندانیان می شود نظیر همان اتفاقی که برای «علی جاسم النزغه»(۶۱ ساله)، جوانی به نام «شویخات» و جوان دیگری به نام «محمد رضی الحساوی» رخ داد و منجر به مرگ آنها گردید.

براساس گزارش سازمان مذکور، شکنجه روحی و جسمی زندانیان باعث معلولیت دائمی یا موقت برخی از آنها می گردد نظیر آنچه برای «منیر آل آدم» رخ داد که براثر شکنجه شنوایی از یک گوش را از دست داد و بینایی اش ضعیف شد. علاوه بر این، شکنجه یوسف المصلاب دیگر زندانی سعودی نیز باعث لکنت زبان او شد و شکنجه با شوک الکتریکی، آثاری روی دستان و ناخن ها و دندان هایش برجا گذاشته است.

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا