فوت یک زائر در عرفات


فوت یک زائر در عرفات

رییس بیمارستان صحرایی مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر حال عمومی همه حجاج ایرانی را در سرزمین منا، «خوب» توصیف کرد و گفت: تا این لحظه، خوشبختانه هیچگونه تلفات و بیماران دارای شرایط وخیم و خطرناک نداشته ایم.

فوت یک زائر در عرفات
مصطفی نادری گفت: یکی از نگرانی‌های‌ما در ایام حج، احتمال بالارفتن میزان بیماری‌ها و تلفات در عید قربان است، اما خوشبختانه تا این لحظه، شرایط خوب است.

رییس بیمارستان صحرایی ایران در منا و عرفات گفت: از هنگام وقوف زائران ایرانی در هشتم ذی الحجه در صحرای عرفات، مشعر و منا تاکنون فقط یک زائر مسن بر اثر بیماری‌های قلبی در صحرای عرفات درگذشته است.

وی زائر متوفی را «محمد ممی وند» از شهرستان بروجرد استان لرستان معرفی کرد.

به گفته نادری، از زمان آغاز ورود کاروان‌های حجاج ایرانی به سرزمین وحی در هفدهم تیرماه گذشته تاکنون در مجموع ۷ زائر بدرود حیات گفته اند که به گفته وی، در مقایسه با دوره‌های مشابه در سال‌های گذشته، بسیار کمتر است.

وی گفت: که بیمارستان‌های صحرایی ایران در صحرای عرفات و سرزمین منا از ساعت ۷ صبح روز جمعه - هشتم ذی الحجه – فعالیت خود را آغاز کرده و بطور شبانه روزی در حال ارایه خدمات است.

نادری یادآور شد: بیمارستان صحرایی عرفات تا نیمه شب گذشته که آخرین زائران ایرانی آنجا را به مقصد مشعرالحرام ترک کردند، دایر بود و پس از آن، همه نیرو‌ها در بیمارستان منا متمرکز شده اند.

وی گفت: بیمارستان صحرایی منا دارای درمانگاه‌ها و پزشکان متخصص زن و مرد در رشته‌های مختلف از جمله داخلی، قلب، طب اورژانس، ارتوپدی، دندانپزشکی و چشم پزشکی و نیز، تونل‌های سرما برای درمان گرمازدگی است و در بخش‌های جداگانه زنان و مردان بین ۱۵ تا ۱۸ تخت بستری در نظر گرفته شده است.

رییس بیمارستان صحرایی جمهوری اسلامی ایران در منا، میزان مراجعات به این بیمارستان را «بسیار زیاد» عنوان کرد، اما گفت که اغلب بیماریها، سطحی و شامل مواردی نظیر گرمازدگی، سرماخوردگی، تاول و سوختگی پوست و برخی بیماری‌های قلبی و مشکلات ریوی است.

وی افزود: بسیاری از بیماران پس از بستری شدن و دریافت خدمات درمانی ظرف چندساعت بیمارستان صحرایی را ترک می‌کنند، اما شماری از بیماران نیز به دلیل وضعیت خاص خویش به بیمارستان‌های سعودی یا بیمارستان حجاج ایران در مکه مکرمه ارجاع شده اند.

وی به حجاج ایرانی که تا روز دوازدهم ذی الحجه – دو روز دیگر- برای انجام مناسک حج تمتع و رمی جمرات در سرزمین منا حضور دارند، توصیه کرد از گرمازدگی خود پیشگیری کنند.

رییس بیمارستان صحرایی ایران در منا، همراه داشتن حداقل دو بطری آب از جمله حاوی شربت‌های سنتی گیاهی ایرانی نظیر خاکشیر، مصرف آب و پرهیز از تردد در ساعات گرم هوا را در این زمینه به حجاج ایرانی توصیه کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۸ هزار زائر ایرانی در مناسک حج تمتع در سال جاری شرکت کرده اند. این افراد بخشی از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری هستند که از کشور‌های مختلف اسلامی، امسال مناسک حج را به جای می‌آورند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر